Nissan Note 2013: nová generace v detailech a v pohybu

Také do Evropy se po sedmi letech výroby chystá zcela nový kompakt Nissan Note II. Přiblížil se běžným vozům typu Fiesta a oproti zámořským verzím vyniká řadou úprav.
Seznam kapitol
  1. Nissan Note 2013 EU
  2. Fotogalerie

První generace modelu Nissan Note (E11) se v Evropě začala prodávat na jaře roku 2006 a od té doby procházela průběžnými modernizacemi, přičemž tou poslední byl teprve před rokem představený facelift Note pro rok 2012. Na nadcházejícím autosalonu v Ženevě se představí jeho druhá generace (E12) v provedení pro Evropu, jež se od japonské verze liší v řadě ohledů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Note druhé generace si již brousí zuby také na Evropu

O premiéře plánované do Ženevy jsme vás informovali před několika dny, teprve nyní vám ale můžeme nabídnout kompletní sestavu fotografií a podrobných informací. Nissan Note druhé generace bude pro Evropu opět vyráběn v britské továrně Nissan v Sunderlandu, kde jeho produkce naběhne během letošního ledna, přičemž prodeje odstartují s letošním podzimem.

Testy | Nissan

Nissan Note 1,6: Roomstero-bijec (test)

První generace Nissanu Note sdílela většinu mechanických skupin s modelem Renault Modus, takže šlo o ryze praktické kompaktní MPV. Generace druhá však přichází s osobitěji a elegantněji tvarovanou karoserií, jejíž proporce mají nově blíž spíše k běžným kompaktům velikosti Clia nebo Fiesty. Oproti japonským a americkým verzím, které již několik měsíců bojují o přízeň zákazníků, se vozy z Velké Británie určené pro evropská odbytiště budou lišit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Evropský Note II vyniká řadou specifických detailů

Nejdůležitější změny se dle tvrzení výrobce údajně udály na mechanických skupinách, naladění řízení a podvozku prý lépe odpovídá požadavkům evropských zákazníků a vede k lepším jízdním vlastnostem a zvýšené úrovni komfortu. Na první pohled si všimneme hlavně ostřeji řezaných zpětných zrcátek s vestavěnými blikači (zámořské verze je mají v blatnících) a odvážněji tvarovaných nárazníků a jemněji strukturované masky chladiče.

Design | Autosalony | Nissan | Ženeva 2013

Také nový Nissan Note má namířeno do Ženevy. Zde jsou první fotografie

Základní korpus palubní desky je stejný jako v Japonsku a USA, ovšem změnily se obkladové a čalounické materiály, takže evropský Note působí poněkud kvalitnějším dojmem. Na tom mají svůj podíl také elegantnější přístrojový štít a přepracovaná středová konzole s kruhovými výdechy ventilace, přičemž pro menší Nissany typické, lehce bizarní sdružení ovladačů ventilace v jediném kruhu s displejem uprostřed zůstává zachováno. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Těšit se můžeme také na sadu agresivnějších doplňků Dynamic Styling Pack

Výbavy budou u evropské verze druhé generace Nissanu Note tři a ponesou jména Visia, Acenta a Tekna. Mezi bezpečnostními prvky najdeme také varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu (naučí vás nezapomínat na blinkry), hlídání mrtvých úhlů zrcátek nebo detekci chodců a jiných pohybujících se objektů, jež by se mohly dostat do jízdní dráhy vozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér evropských verzí má vynikat kvalitnějším zpracováním a lepším přístrojovým štítem 

Zákazníci v Evropě nejčastěji sáhnou zřejmě po zážehovém tříválci s objemem 1,2 l. Dodáván bude ve verzích s výkonem 80 koní (59 kW) a točivým momentem 110 Nm, resp. s přímým vstřikováním DIG-S a výkonem 98 koní (72 kW) a točivým momentem 142 Nm. Zájemci o minimální spotřebu pak i přes vyšší pořizovací cenu nejspíš sáhnou po vznětovém čtyřválci Renault 1,5 dCi s průměrnou normovanou spotřebou 3,6 l/100 km.

Níže najdete propagační videa k japonské a evropské verzi, přičemž více informací se rozhodně dozvíte z toho prvního.

Následující kapitola
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Nissan Micra 1.386
Rok výroby: 2006
Stav: 102 563 km
Cena: 75 000 Kč
Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 189 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 129 441 km
Cena: 164 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků