Nissan Note 2013: nová generace v detailech a v pohybu

Také do Evropy se po sedmi letech výroby chystá zcela nový kompakt Nissan Note II. Přiblížil se běžným vozům typu Fiesta a oproti zámořským verzím vyniká řadou úprav.
Seznam kapitol
  1. Nissan Note 2013 EU
  2. Fotogalerie

První generace modelu Nissan Note (E11) se v Evropě začala prodávat na jaře roku 2006 a od té doby procházela průběžnými modernizacemi, přičemž tou poslední byl teprve před rokem představený facelift Note pro rok 2012. Na nadcházejícím autosalonu v Ženevě se představí jeho druhá generace (E12) v provedení pro Evropu, jež se od japonské verze liší v řadě ohledů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Note druhé generace si již brousí zuby také na Evropu

O premiéře plánované do Ženevy jsme vás informovali před několika dny, teprve nyní vám ale můžeme nabídnout kompletní sestavu fotografií a podrobných informací. Nissan Note druhé generace bude pro Evropu opět vyráběn v britské továrně Nissan v Sunderlandu, kde jeho produkce naběhne během letošního ledna, přičemž prodeje odstartují s letošním podzimem.

Testy | Nissan

Nissan Note 1,6: Roomstero-bijec (test)

První generace Nissanu Note sdílela většinu mechanických skupin s modelem Renault Modus, takže šlo o ryze praktické kompaktní MPV. Generace druhá však přichází s osobitěji a elegantněji tvarovanou karoserií, jejíž proporce mají nově blíž spíše k běžným kompaktům velikosti Clia nebo Fiesty. Oproti japonským a americkým verzím, které již několik měsíců bojují o přízeň zákazníků, se vozy z Velké Británie určené pro evropská odbytiště budou lišit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Evropský Note II vyniká řadou specifických detailů

Nejdůležitější změny se dle tvrzení výrobce údajně udály na mechanických skupinách, naladění řízení a podvozku prý lépe odpovídá požadavkům evropských zákazníků a vede k lepším jízdním vlastnostem a zvýšené úrovni komfortu. Na první pohled si všimneme hlavně ostřeji řezaných zpětných zrcátek s vestavěnými blikači (zámořské verze je mají v blatnících) a odvážněji tvarovaných nárazníků a jemněji strukturované masky chladiče.

Autosalony | Ženeva 2013 | Design | Nissan

Také nový Nissan Note má namířeno do Ženevy. Zde jsou první fotografie

Základní korpus palubní desky je stejný jako v Japonsku a USA, ovšem změnily se obkladové a čalounické materiály, takže evropský Note působí poněkud kvalitnějším dojmem. Na tom mají svůj podíl také elegantnější přístrojový štít a přepracovaná středová konzole s kruhovými výdechy ventilace, přičemž pro menší Nissany typické, lehce bizarní sdružení ovladačů ventilace v jediném kruhu s displejem uprostřed zůstává zachováno. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Těšit se můžeme také na sadu agresivnějších doplňků Dynamic Styling Pack

Výbavy budou u evropské verze druhé generace Nissanu Note tři a ponesou jména Visia, Acenta a Tekna. Mezi bezpečnostními prvky najdeme také varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu (naučí vás nezapomínat na blinkry), hlídání mrtvých úhlů zrcátek nebo detekci chodců a jiných pohybujících se objektů, jež by se mohly dostat do jízdní dráhy vozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér evropských verzí má vynikat kvalitnějším zpracováním a lepším přístrojovým štítem 

Zákazníci v Evropě nejčastěji sáhnou zřejmě po zážehovém tříválci s objemem 1,2 l. Dodáván bude ve verzích s výkonem 80 koní (59 kW) a točivým momentem 110 Nm, resp. s přímým vstřikováním DIG-S a výkonem 98 koní (72 kW) a točivým momentem 142 Nm. Zájemci o minimální spotřebu pak i přes vyšší pořizovací cenu nejspíš sáhnou po vznětovém čtyřválci Renault 1,5 dCi s průměrnou normovanou spotřebou 3,6 l/100 km.

Níže najdete propagační videa k japonské a evropské verzi, přičemž více informací se rozhodně dozvíte z toho prvního.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nissan Note 2013 EU
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 320 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků