Nissan Murano Cross Cabriolet: úlet detailně

Nissan v Los Angeles skutečně představil otevřenou verzi svého crossoveru Murano. Máme pro vás detaily o automobilovém úletu roku.

Model Murano není na trhu žádným nováčkem a stále častěji tyto stroje, povětšině přivezené z USA, potkáváme i na našich silnicích. Nissan nyní dokázal, že prapodivným mixům různých kategorií automobilů není ještě zdaleka konec. Vzala totiž právě svůj crossover Murano, dva páry dveří nahradila jediným a uřezala mu střechu, čímž vzniklo velmi prapodivné zjevení.

O tom, že otevřená verze Murana s názvem CrossCabriolet do výroby půjde, jsme psali již před několika dny, nyní můžeme krom další detailů dodat, že sériové vozy Nissan Murano CrossCabriolet se začnou prodávat již na počátku příštího roku. Pojďme se ale nyní konečně blíže podívat na to, co „otevřené” Murano nabídne.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Záměrem konstruktérů tohoto stroje bylo postavit otevřené, avšak zároveň též komfortní a praktické vozidlo. „Každý má rád svezení s kabrioletem, ale nikdo nemá rád negativní aspekty včetně malého zavazadlového prostoru nebo stísněného oddělení pro cestující na zadních sedadlech.“ A novince je třeba přiznat poměrně promyšlené řešení. Karoserie je elegantní a vyvážená (pokud při hodnocení nepatříte k odpůrcům standardního, poněkud futuristicky tvarovaného Murana), kromě snížení počtu bočních dveří nabízí také pohon všech kol a plátěnou skládací střechu.

O pohon se postará ceny sbírající šestiválec Nissan s válci do V a objemem 3,5 l, jenž je naladěn na 265 koní (195 kW) a točivý moment 336 Nm, což je o nějakých 5 koní, resp. 5 Nm více než u standardního Murana. Standardně má být doplněn převodovkou Xtronic CVT s plynule proměnným převodem. 

Pro zachování vyvážené siluety byly boční dveře citelně prodlouženy, ke zvýšení pasivní bezpečnosti jsou za hlavovými opěrkami zadních sedadel vystřelovací ochranné oblouky a plátěná střecha obsahuje dvoudílné skleněné zadní okno s vyhříváním.

Základní výbava bude dosti bohatá a nejdeme v ní například kožené čalounění, vyhřívaný volant či audioaparaturu Bose. K mání však budou pouze dvě barevné kombinace s interiérem v krémové a kašmírové barvě s černou, resp. hnědou střechou.

O termínu příchodu Murana CrossCabriolet na trh jsme se již zmínili. Jestli se jej dočkáme také na českém trhu, to je zatím ve hvězdách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Nissan Murano CrossCabriolet
Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků