Nissan Micra 2010: počtvrté a zcela nový

V Ženevě včera slavnostně sjelo hedvábné sukno i z nové generace Nissanu Micra. Bude úspěšnější než její předchůdce? (+ video)

Doplněno 3.3. v 13:50 o krátké oficiální video Nissanu.

Micra stojí na úplně nové platformě Nissan V a výrobce ji hodlá vrhnout na celosvětové trhy, vyrábět se má proto kromě jiného i v Thajsku, Indii, Číně a Mexiku. Třeba v Evropě se však bude zřejmě opět potýkat s typickým neduhem asijských vozů, jenž spočívá v omezeném rozsahu výbavových stupňů a nabídky motorů. Nabízet se zde totiž bude s pouhými dvěma pohonnými jendotkami, mezi kterými se nesetkáme s vznětovým agregátem, což do jisté míry omezí tržní možnosti nového modelu, ale v tomto segmentu nejsou diesely až tak důležité.

Podobně na tom byla stávající generace, která navíc přes všechny své nesporné přednosti ztrácela především kvůli svému specifickému designu - působila snad až příliš progresivně a její karosérii typu „hrošík“ naši motoristé buď milovali, nebo nenáviděli. Soudě podle prodejních výsledků, spíše to druhé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Čtvrtá generace Micry je poněkud delší a o něco málo nižší než její předchůdkyně, Nissan přitom slibuje, že citelně prodloužil rozvor náprav pro navýšení vnitřního prostoru. Těšit se můžeme pouze na tříválcový zážehový motor s objemem 1,2 l, jenž ve verzi s atmosférickým plněním dává výkon 80 koní (59 kW) a točivý moment 108 Nm při emisích CO2 115 g/km. Náročnější motoristé sáhnou po jeho přeplňovaném provedení s přímým vstřikováním, jež dosahuje výkonu 98 koní (72 kW) a točivého momentu 142 Nm, emise přitom klesly na 95 g/km.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Není žádným překvapením, že obě varianty tohoto motoru lze objednávat nejen s pětistupňovou manuálně řazenou převodovkou,ale též s automatickou skříní s plynule měnitelným převodem CVT. Pohyb vozu v omezených městských prostorech má usnadnit nový asistent PSM, jenž je schopen měřit zvažované parkovací místo a lze přitom volit z režimů amatér, normal a sport, ve výbavě najdeme dále dotykový displej, výkonnou audiosoustavu nebo prosklenou střechu. Na evropských trzích budou do standardní výbavy patřit například běžná artilerie bezpečnostních prvků včetně ABS, šestice airbagů nebo stabilizačního systému.

Nové Micry se nejprve dočkají zákazníci v Thajsku již od letošního března, my si na první dodávky nové generace počkáme až do podzimu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Nissan Micra 2010
Nissan Micra 1.386
Rok výroby: 2006
Stav: 102 563 km
Cena: 75 000 Kč
Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 189 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 129 441 km
Cena: 164 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků