Nissan Leaf najezdí za rok více kilometrů než klasická auta

Nissan zveřejnil studii, podle které najede v průměru jeden Leaf více kilometrů než průměrný automobil s konvenčním motorem. Podle údajů japonské automobilky urazí evropský řidič Nissanu Leaf za rok průměrně 16 588 kilometrů, u běžných automobilů to je 11 539 kilometrů.

Elektromobily | Srovnávací testy | Volkswagen | BMW | Nissan | Volkswagen Golf

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Ačkoliv tisková zpráva hovoří o evropských řidičích, tak docela to pravda není. Nissan započítal do svých údajů v případě výpočtu ujetých kilometrů pro Leaf Španělsko, Švédsko, Velkou Británii, Norsko, Itálii, Francii a Německo (takže ne celou Evropu). Jako zdroj pro sledování ujetých kilometrů Leafu byl použit systém CarWings a data nasbíraná za období 1. 4. - 30.9. 2014.

U klasických motorizací se pracuje z různými dostupnými statistikami za rok 2013. Opět se data vztahují k výše zmíněným zemím, ovšem Německo v průměru započítáno není, protože údajně nejsou k dispozici relevantní údaje. Více než porovnávání průměrů evropského řidiče Nissanu Leaf a řidiče standardního auta jsou zajímavější (a přesnější) čísla o průměru pouze japonského elektromobilu. 

Elektromobily | Byznys | Užitková auta | Nissan

Elektrický Nissan NV200 oficiálně vstoupil na český trh. Levný není

Nejvíce s tímto elektrickým hatchbackem najezdí španělští zákazníci. Za týden v průměru ujede tamní Leaf 367 km, za rok pak 19 084. Na druhém místě následuje Švédsko (339 km týdně, 17 628 km měsíčně) a na třetím Velká Británie (324 km týdně, 16 848 km měsíčně). Z uvedených zemí jezdí Nissan Leaf nejméně v Německu, kde jeho řidiči zvládnou v průměru 279 km týdně a 14 508 měsíčně.

Ze statistik také vyplývá, že téměř 90 % Nissanů Leaf je dobíjeno doma přes noc. 

Zobrazit tiskovou zprávu
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 97 137 km
Cena: 230 000 Kč
Nissan Juke 1.598
Rok výroby: 2014
Stav: 60 882 km
Cena: 238 000 Kč
Nissan Qashqai 1.995
Rok výroby: 2009
Stav: 154 154 km
Cena: 180 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků