Nissan Leaf míří na český trh. Připravte si 750 000 Kč

Nissan Leaf si v různých částech Evropy můžete pořídit už teď, do České republiky by se ale měl dostat nejdříve v roce 2013. Proč? Na rozdíl od jiných zemí je zde opravdu mizivá infrastruktura, která využití elektromobilů poměrně výrazně komplikuje. Sice se tématu elektromobilů věnuje jak Peugeot, Citroën a nakonec i Toyota, tak společnosti typu ČEZ nebo RWE, stále jde spíše o první pokusy. Ostatně v hlavním městě stojí jen pár dobíjecích stojanů a další rostou jen velmi pomalu.

Hlavním důvodem pozdějšího příchodu Nissanu Leaf na náš trh je ale absence jakéhokoliv zvýhodnění ze strany vlády nebo města. Pokud byste tedy chtěli tento elektromobil vlastnit, žádnou slevu nedostanete. Čeká na vás cena 750 000 Kč. Mimochodem za stejné peníze byste pořídili také Citroën C-Zero. Nissan kvůli tomu prakticky nepočítá s tím, že by Leaf prodával někomu jinému než fleatovým zákazníkům. Uvidíme, jak se vláda k této věci postaví, ale šance, že by vydala ze svého rozpočtu nějaké peníze navíc, jsou vcelku mizivé.

Elektrická auta v testu
Eko test: Citroën C-Zero - nebezpečná závislost
Eko test: Peugeot iOn - elektricky ještě jednou

Nissan Leaf využívá synchronní elektromotor o maximálním výkonu 80 kW. Vrchol točivého momentu dosahuje na 280 Nm. Leaf se rozjede maximálně na 145 km/h a stovku zvládne za 11,9 s. Kapacita lithium-iontových akumulátorů (na které se mimochodem vztahuje záruka pěti let nebo 100 000 km) vystačí k ujetí vzdálenosti 150 – 180 km v závislosti na použití dalších zařízení v automobilu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 105 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků