Nissan LEAF: elektromobil pro rok 2010 představen

Jedním z prvních prakticky využitelných elektromobilů by měl být včera představený Nissan LEAF. Bude jím skutečně?

Elektřina je mezi motoristy v posledních letech považována za takřka všespasitelné božstvo, ale od slov k činům bývá daleko. Ano, máme zde roadster Tesla a několik tříkolových vozítek, ale skutečný elektromobil, jenž by nabízel prostorný interiér, dostatečný dojezd a přijatelnou pořizovací cenu aby člověk pohledal.

Nissan však oznámil, že koncem příštího roku začne v Evropě, Japonsku a Americe začne prodávat svůj nový model LEAF, s nímž se můžete seznámit i na přiložených snímcích. Nissan tvrdí, že LEAF ujede na jedno nabití 160 km, jedná se přitom o praktický pětidvéřový kompakt nižší střední třídy. Podle výrobce má uvedený akční radius uspokojit denní potřeby 70 % všech automobilistů na světě, s čímž naši obchodní zástupci, v nepřeberných množstvích křižující v bílých Fabiích republiku křížem krážem, zřejmě souhlasit nebudou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Naše auto je vůbec prvním praktickým vozem na světě, který si motoristé budou moci dovolit a budou jej chtít používat každý den,“ hrdě prohlásil Masato Inoue šéfující u Nissanu designu. „Specifický vzhled jasně označí nejen Nissan LEAF, ale také počátek nové éry bezemisního provozu,“ dodal.

Novinka je osazena sadou Li-Ionových baterií, jež jí zajistí i dostatečné jízdní výkony. Elektromotor dosahuje výkonu 107 koní (80k W) a točivého momentu 280 Nm, což jsou hodnoty pro danou třídu příznivé. Plné dobití akumulátorů proběhne za 8 hodin, tedy během noci, na 80 % však lze baterie dobít již za 30 minut. Daleko zajímavější je však sledovat všechny detaily, jimiž se u Nissanu snažili optimalizovat vlastnosti tohoto elektromobilu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Již hlavní reflektory složené ze sad LED zatěžují elektrickou soustavu Nissanu LEAF pouze minimálně, konstrukce jejich krytů navíc má za úkol rozrážet vzduch a směřovat jej a zpětná zrcátka, čímž by měly klesnout aerodynamický odpor i hluk.

Pro zdůraznění ekologičnosti byl interiér navržen v barevné kombinaci připomínající glóbus. Samozřejmostí je velký displej na středovém panelu, který zobrazuje řadu informací od zábavního infosystému IT přes údaje navigace až po vytyčení jízdně dosažitelných oblastí, zbývající energie a stanovení nejbližších dobíjecích stanic. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan LEAF
Nissan Micra 1.386
Rok výroby: 2006
Stav: 102 563 km
Cena: 75 000 Kč
Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 189 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 129 441 km
Cena: 164 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků