Nissan Leaf: elektromobil již letos, za ceny od 29 955 Eur

Když jsme vám vloni v srpnu na tomto místě představovali Nissan Leaf, údajně jeden z prvních čistokrevných elektromobilů určených pro evropský trh, pochopitelně jsme o jeho glorioře poněkud pochybovali. Nyní se však stává skutečností a v evropských showroomech se objeví již na sklonku letošního roku.

V Holandsku se bude prodávat za 32 839 eur včetně daně a se zvýhodnění místních úřadů pro ekologické automobily. Třeba v Portugalsku nebo Irsku se však jeho cena po zdanění dostane pod hranici 30 000 eur, a to včetně příspěvku 5 000 eur ze strany nedobrovolně přispívajících občanů ekologicky smýšlejících úřadů. Každopádně se má jednat o podobnou cenovou relaci, jakou zvažuje Opel pro svoji Amperu.

Simon Thomas z vedení Nissanu slibuje, že „Leaf může připomínat kompaktní rodinné auto, ale jeho zrychlení, tichost a jízdní vlastnosti zapůsobí na řidiče i pasažéry“. Pilotními trhy se v Evropě stanou Holandsko, Portugalsko, Irsko a Velká Británie, a sice z prostého důvodu: tyto země subvencují automobily s nulovými emisními hodnotami, my ostatní si na premiéru Nissanu Leaf počkáme do začátku roku 2011, nicméně již nyní by měli i naši dealeři být schopni přijímat první objednávky. Pokud vás tento stroj oslovil, přečtěte si o něm více na výše uvedeném místě

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Leaf
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 320 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků