Nissan Land Glider: podivuhodnost pro Tokio

Dvoustopý motocykl? I tak by se dala popsat studie Land Glider, kterou si u Nissanu připravili pro blížící se autosalon v Tokiu.

Land Glider by měl být extrémně hospodárným městským vozidlem a na první pohled připomíná jakýsi klenutý kluzák. Běžný volant byl nahrazen čímsi, co bychom hledali spíše v moderním tryskovém letadle a co přední kola ovládá elektronicky, bez pevné mechanické vazby. Mezi další specifické rysy patří dva rozložité displeje, druhé sedadlo za tím řidičovým a komfortní čalounění kvalitní kůží.

Jak je patrné ze snímků, zasedací pořádek vychází ze zvyklostí běžného motocyklu. Nissan Land Glider, tedy skutečně jakýsi pozemní kluzák, navíc dojem z jízdy jakoby jednou stopou umocňuje svými náklony do zatáček, a to až do výše 17 stupňů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tyto náklony zajišťuje pokroková elektronicky řízená soustava, jež pro svoji práci během jízdy zohledňuje aktuální rychlost, úhel natočení „volantu“ a skutečnou odchylku od přímého směru. Díky tomu má byt schopna průběžně počítat výši náklonu potřebnou pro bezpečný průjezd zatáčkou a řidič tak údajně může ostře měnit směr v takřka jakékoli rychlosti. Spolu s vozem se naklání i kola, jež obouvají pneumatiky motocyklového typu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon Land Glideru se stará dvojice elektromotorů uložená v zadních kolech a napájená z li-ionových akumulátorů, jež se pro co nejvýraznější snížení těžiště nachází pod podlahou. Ještě důležitější však je, že disponuje bezkontaktním napájecím systémem blíže neupřesněného typu, díky kterému jej bude podle vyjádření automobilky možno dobíjet z takřka jakéhokoli zdroje elektrické energie. Konstruktéři sáhli pro inspiraci v motocyklu vzhledem k prosté úvaze, že bezmála 50 % současné populace žije v centrech velkých měst, kde ocení spíše menší a hbité vozíky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Plány Nissanu pro sériovou výrobu studie Land Glider nejsou známy, ale podle výrobce má tento vozík jasně naznačit, jakou cestou se budou nové malé Nissany ubírat. Land Glider je dlouhý 3 100 mm, široký 1 100 mm a vysoký 1 415 mm, rozvor náprav činí 2 180 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Nissan Land Glider
Nissan Micra 1.386
Rok výroby: 2006
Stav: 102 563 km
Cena: 75 000 Kč
Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 189 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 129 441 km
Cena: 164 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků