Nissan Land Glider: podivuhodnost pro Tokio

Dvoustopý motocykl? I tak by se dala popsat studie Land Glider, kterou si u Nissanu připravili pro blížící se autosalon v Tokiu.

Land Glider by měl být extrémně hospodárným městským vozidlem a na první pohled připomíná jakýsi klenutý kluzák. Běžný volant byl nahrazen čímsi, co bychom hledali spíše v moderním tryskovém letadle a co přední kola ovládá elektronicky, bez pevné mechanické vazby. Mezi další specifické rysy patří dva rozložité displeje, druhé sedadlo za tím řidičovým a komfortní čalounění kvalitní kůží.

Jak je patrné ze snímků, zasedací pořádek vychází ze zvyklostí běžného motocyklu. Nissan Land Glider, tedy skutečně jakýsi pozemní kluzák, navíc dojem z jízdy jakoby jednou stopou umocňuje svými náklony do zatáček, a to až do výše 17 stupňů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tyto náklony zajišťuje pokroková elektronicky řízená soustava, jež pro svoji práci během jízdy zohledňuje aktuální rychlost, úhel natočení „volantu“ a skutečnou odchylku od přímého směru. Díky tomu má byt schopna průběžně počítat výši náklonu potřebnou pro bezpečný průjezd zatáčkou a řidič tak údajně může ostře měnit směr v takřka jakékoli rychlosti. Spolu s vozem se naklání i kola, jež obouvají pneumatiky motocyklového typu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon Land Glideru se stará dvojice elektromotorů uložená v zadních kolech a napájená z li-ionových akumulátorů, jež se pro co nejvýraznější snížení těžiště nachází pod podlahou. Ještě důležitější však je, že disponuje bezkontaktním napájecím systémem blíže neupřesněného typu, díky kterému jej bude podle vyjádření automobilky možno dobíjet z takřka jakéhokoli zdroje elektrické energie. Konstruktéři sáhli pro inspiraci v motocyklu vzhledem k prosté úvaze, že bezmála 50 % současné populace žije v centrech velkých měst, kde ocení spíše menší a hbité vozíky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Plány Nissanu pro sériovou výrobu studie Land Glider nejsou známy, ale podle výrobce má tento vozík jasně naznačit, jakou cestou se budou nové malé Nissany ubírat. Land Glider je dlouhý 3 100 mm, široký 1 100 mm a vysoký 1 415 mm, rozvor náprav činí 2 180 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Nissan Land Glider
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 136 500 km
Cena: 85 000 Kč
Nissan Micra 1.461
Rok výroby: 2005
Stav: 131 015 km
Cena: 47 000 Kč
Nissan Qashqai 1.995
Rok výroby: 2008
Stav: 68 719 km
Cena: 205 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků