Nissan koupil 34% podíl v Mitsubishi Motors za 52 miliard korun

Po různých spekulacích je to nyní konečně potvrzeno oficiálně. Nissan bude kupovat 34% podíl v automobilce Mitsubishi Motors, za který zaplatí celkem 2,17 miliardy dolarů, což je něco přes 52 miliard korun. Celkem za tuto cenu získá 506,6 milionu akcií společnosti MMC (Mitsubishi Motors Corporation).

Automobilka Nissan se tak stane největší podílníkem v Mitsubishi a prakticky tak získá absolutní kontrolu nad výrobcem, který se zmítá nejen ve finančních problémech, ale ještě s ním teď mává aféra s podváděním při měření spotřeby:

Zajímavosti | Dieselgate | Palivo | Byznys | Mitsubishi

A další skandál... S údaji o spotřebě podvádělo Mitsubishi od roku 1991

Akcie Mitsubishi po provalení skandálu se spotřebou spadly o 43 %, takže Nissan koupil docela výhodně. Samozřejmě je ale pozadí dohody mnohem složitější a pro Nissan z toho vyplývá i velká odpovědnost, jak nový skandál vyřešit.

Podle Carlose Ghosna, šéfa aliance Renault-Nissan, je to pro obě automobilky výhodná situace. Podle zástupců Mitsubishi dohoda pomůže zachránit značku a zajistit jí slibnou budoucnost.

Pro obě automobilky není vzájemná spolupráce ničím neznámým, Mitsubishi například pro Nissan vyrábí některé modely mini automobilů, tzv. třídy Kei. Společně pak značky pracují na bezpečnostních systémech, elektrických pohonech a podobně.

Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 105 000 Kč
Nissan Note 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 70 530 km
Cena: 75 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 152 135 km
Cena: 145 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků