Nissan Juke 1,5 dCi bude nyní tišší a hospodárnější: pojede za 4,2 l/100 km

Nejracionálnější volba v rámci ceníku Nissanu Juke prošla dílčí modernizací. Přináší nižší spotřebu a větší točivý moment.

V poslední době se o lehkém SUV Juke hovoří hlavně v souvislosti s výkonnými verzemi Nissan Juke-R a Nissan Juke Nismo, přičemž posledně zmíněnou variantu jsme vzali i na brzdu. Většinu prodejů ale na většině trhů obhospodařuje poněkud krotší, ovšem hlavně výrazně hospodárnější provedení Juke s vznětovým čtyřválcem 1,5 dCi, jehož podíl v rámci odbytu vozů řady Juke činí zhruba 40 %. Zatím poslední výraznější modernizací prošel Nissan Juke pro modelový rok 2012.

Autosalony | Premiéry | Nissan

Nissan Juke v roce 2012 s hospodárnějšími motory

Vylepšený motor 1,5 dCi opatřili konstruktéři Renaultu systémem start/stop (motor údajně naskočí za 0,5 s po uvolnění spojkového pedálu), upravenými převody a řadou dalších dílčích modifikací, jež mají směřovat především ke snížení spotřeby a hlučnosti. Pohonná jednotka se dočkala upravených piezoelektrických vstřikovačů umožňujících přesnější vrstvení směsi a dosažení až o 15 % nižšího objemu nespáleného paliva, v neposlední řadě pak též upraveného turbodmychadla s přímějším sáním a rychlejšími reakcemi na pokyny plynového pedálu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
NIssan Juke budí svými tvary emoce i po třech letech výroby  

Nejvyšší výkon zůstal u motoru 1,5 dCi zachován na hodnotě 110 koní (81 kW) při 4 000 ot./min., ovšem točivý moment narostl o 20 Nm na výsledných 260 Nm. Tato špička je k mání při 1 750 ot./min., nicméně již při 1 500 ot./min. má být k dispozici 80 % této hodnoty. První dva rychlostní stupně byly zkráceny pro pohotovější zrychlování, zbylá šestice převodů nyní může být díky vyššímu točivému momentu naopak o něco delší pro tišší jízdu a nižší spotřebu.

Testy | SUV | Sportovní auta | Nissan

Test Nissan Juke Nismo – jedno velké „kdyby“

Průměrná spotřeba v kombinovaném jízdním režimu byla u Nissanu Juke 1,5 dCi s pohonem 4x2 snížena z původních 4,9 l/100 km na výsledných 4,2 l/100. To znamená pokles emisí CO2 na 109 g/km, což pohodlně vyhoví požadavkům připravované emisní normy Euro VI. Dynamické parametry Nissanu Juke zůstaly i po modifikaci motoru 1,5 dCi zachovány, vůz tak i nadále zrychluje z 0 na 100 km/h za 11,2 s a dosahuje rychlosti 175 km/h.

Nissan Qashqai 1.461
Rok výroby: 2008
Stav: 120 918 km
Cena: 140 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 340 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 110 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků