Nissan Juke 1,5 dCi bude nyní tišší a hospodárnější: pojede za 4,2 l/100 km

Nejracionálnější volba v rámci ceníku Nissanu Juke prošla dílčí modernizací. Přináší nižší spotřebu a větší točivý moment.

V poslední době se o lehkém SUV Juke hovoří hlavně v souvislosti s výkonnými verzemi Nissan Juke-R a Nissan Juke Nismo, přičemž posledně zmíněnou variantu jsme vzali i na brzdu. Většinu prodejů ale na většině trhů obhospodařuje poněkud krotší, ovšem hlavně výrazně hospodárnější provedení Juke s vznětovým čtyřválcem 1,5 dCi, jehož podíl v rámci odbytu vozů řady Juke činí zhruba 40 %. Zatím poslední výraznější modernizací prošel Nissan Juke pro modelový rok 2012.

Autosalony | Premiéry | Nissan

Nissan Juke v roce 2012 s hospodárnějšími motory

Vylepšený motor 1,5 dCi opatřili konstruktéři Renaultu systémem start/stop (motor údajně naskočí za 0,5 s po uvolnění spojkového pedálu), upravenými převody a řadou dalších dílčích modifikací, jež mají směřovat především ke snížení spotřeby a hlučnosti. Pohonná jednotka se dočkala upravených piezoelektrických vstřikovačů umožňujících přesnější vrstvení směsi a dosažení až o 15 % nižšího objemu nespáleného paliva, v neposlední řadě pak též upraveného turbodmychadla s přímějším sáním a rychlejšími reakcemi na pokyny plynového pedálu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
NIssan Juke budí svými tvary emoce i po třech letech výroby  

Nejvyšší výkon zůstal u motoru 1,5 dCi zachován na hodnotě 110 koní (81 kW) při 4 000 ot./min., ovšem točivý moment narostl o 20 Nm na výsledných 260 Nm. Tato špička je k mání při 1 750 ot./min., nicméně již při 1 500 ot./min. má být k dispozici 80 % této hodnoty. První dva rychlostní stupně byly zkráceny pro pohotovější zrychlování, zbylá šestice převodů nyní může být díky vyššímu točivému momentu naopak o něco delší pro tišší jízdu a nižší spotřebu.

Testy | SUV | Sportovní auta | Nissan

Test Nissan Juke Nismo – jedno velké „kdyby“

Průměrná spotřeba v kombinovaném jízdním režimu byla u Nissanu Juke 1,5 dCi s pohonem 4x2 snížena z původních 4,9 l/100 km na výsledných 4,2 l/100. To znamená pokles emisí CO2 na 109 g/km, což pohodlně vyhoví požadavkům připravované emisní normy Euro VI. Dynamické parametry Nissanu Juke zůstaly i po modifikaci motoru 1,5 dCi zachovány, vůz tak i nadále zrychluje z 0 na 100 km/h za 11,2 s a dosahuje rychlosti 175 km/h.

Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 110 000 Kč
Nissan Note 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 70 530 km
Cena: 75 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků