Nissan hodil projekt levné sportovní zadokolky kvůli nákladům do šuplíku

Produkční verze Nissanu IDx nebude, aspoň prozatím. Vývoj samostatné platformy by byl moc drahý a japonská automobilka bude ráda, když udrží nad vodou aspoň projekt nástupce Nissanu 370Z. Toyota GT86 a Subaru BRZ tak mají o konkurenta méně, informuje magazín The Truth About Cars.

Nissan nemá prostředky na to, aby vyvíjel úplně novou platformu pro kompaktní zadokolku. Auto by sice bylo velmi atraktivní, ale jen pro úzkou skupinu zákazníků a ti by nebyli ochotní platit za auto tolik, aby na sebe vydělalo. V tomto segmentu si Nissan nemůže velkou marži dovolit.

Retro | Video | Sportovní auta | Kupé | Premiéry | Nissan

Nissan IDx: retro kupé s futuristickým interiérem (+ 57x foto a video)

Platforma Nissanu 370Z je příliš velká a ani její úprava nedává smysl, protože byla navržena na mnohem větší, těžší a výkonnější auta. Jediné, co by z konceptu IDx mohlo přežít, jsou určité stylistické prvky. Ty by si mohly najít cestu do některého z budoucích modelů s pohonem předních kol.

Aliance Renault-Nissan by sice mohla poskytnout solidní základ, ale aktuální koncept Renaultu Alpine vznikl s motorem vzadu a to se Nissanu zrovna moc nehodí. Jiné vhodné auto nebo projekt k dispozici není.

Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 105 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 11 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků