Nissan GT-R: úpravy dle gusta firmy KW

KW v Ženevě ukáže dvou ladičskou sadu pro Nissan GT-R. Prim zde budou hrát úpravy podvozku, nezůstane ale jen při nich.

Ladičská firma KW v Ženevě mj. představí soubor prvků vyvinutých pro techniku populárního „gétéerka“. Přímá součinnost německé společnosti s japonským výrobcem a importérem Hashimoto umožňuje, aby svůj kit KW představila ještě před tím, než se Nissan GT-R začne v Evropě prodávat. Tato sada vozu umožní takřka závodní jízdní parametry, ovšem využitelné i na běžné silnici. Patří do ní pružicí jednotky KW Clubsport nebo Variant 3. Oba produkty umožňují plynulou regulaci dráhy propružení i tuhosti kladeného odporu přesně podle požadavků řidiče a povahy vozovky. Speciální slitina, z níž jsou pružiny vyrobeny, zaručuje jejich dlouhou trvanlivost a konstantní účinek za všech okolností.

KW rovněž na obě nápravy Nissanu GT-R instaluje hydraulickou soustavu HLS 4. Za umožňuje na pokyn tlačítka ve voze či dálkového ovladače zvýšit světlost podvozku až o 45 mm, což výrazně usnadňuje překračování nerovností včetně zpomalovacích pruhů či nájezdů do garáží. Tento systém funguje do rychlosti 80 km/h a lze jej kombinovat s oběma verzemi pružicích jednotek. Jízdní vlastnosti do značné míry závisí na použitých kolech, takže KW ani tento aspekt neponechal bez povšimnutí. Dvacetipalcové ráfky OZ Superleggera mají po šesti zdvojených paprscích a široké jsou 10,5 palce vpředu a 11 palců vzadu. Pneumatiky dodává Dunlop, jedná se o typ SP Sport 600 DSST a na všech kolech se shodují svým rozměrem 285/35 ZRF20 100Y. Interiér je doplněn zvláštními sedadly Recaro a šestibodovými závodními pásy Schroth. Zajímavým prvkem jsou vzhůru výklopné dveře konstrukce LSD, jež vozu dodávají na stylu a někomu pak takto upravený Nissan GT-R může připomenout Lamborghini.

Zmíněné prvky výrazně zlepšují sportovní ambice Nissanu GT-R na závodních tratích, zároveň jej však neznevýhodňují v běžném silničním provozu. Motor vozu přitom zůstal beze změn. Jedná se tedy o dvojitě přeplňovaný vidlicový šestiválec VR38 DETT s objemem 3,8 l, výkonem 480 koní při 6 400 ot./min. a točivým momentem až 588 Nm, díky těmto parametrům dosahuje vůz nejvyšší rychlosti 310 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R KW
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 105 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků