Nissan GT-R Switzer: 913 etanolových koní

Americký ladič s neamerickým jménem Switzer Performance si vzal opět do prádla Nissan GT-R. A je z něj silný alkoholik...

Není to zdaleka poprvé, co se u Switzeru zaměřili na ladění tohoto vrcholného Nissanu, ale tentokrát to stojí opravdu zato. Switzer Performance uvádí model Switzer GT-R E900, jenž na místo běžného benzínu tankuje výbušnější etanol. Díky tomu se jim z konvenční pohonné jednotky podařilo vykřesat plných 913 koní, tedy 671 kW. To je přitom podstatně lěpší výsledek v porovnání s dosavadním, avšak beztak dosti rychlým Nissanem Switzer GT-R P800, jenž spaluje benzín a dává 811 koní (597 kW).

Rozsáhlou přestavbu doplňuje také nová, na přání sestavená převodovka novozélandské společnosti Dodson Motorsports. Je totiž jasné, že s výše zmíněným výkonem půjde ruku v ruce též enormní točivý moment, proto byla tato převodovka doplněna rovněž větší spojkou, která má zaručit „hladké řazení při jakékoli rychlosti“, jak slibuje zakladatel značky Tym Switzer. Motor byl přepracován s ohledem na možnost spalování běžně dostupného paliva E85, což vůz nediskvalifikuje z běžného silničního provozu. „Nechtěli jsme použít  závodní benzín, což by vyžadovalo, aby řidič svůj automobil tankoval z barelů ve své garáži, využili jsme proto předností směsi E85,“ doplňuje Switzer.

Použití E85 není v Ohiu, kde Switzer Performance sídlí, nijak výjimečným zjevem, pole jsou zde plná kukuřičných lánů. Adaptace motoru Nissanu GT-R však nebyla zcela jednoduchá. „Museli jsme upravit celou palivovou soustavu a doplnit ji velkými vstřikovači, ve finále jsme však před sebou měli konečně pohonnou jednotku, jejíž výkon spolehlivě překračoval hranici 900 koní,“ uvedl Switzer. Hodnota akcelerace z klidu na 100 km/h (nebo spíše 96 km/h) nebyla zveřejněna, ale podle výrobce by měl Switzer GT-R E900 zrychlit z 96 na 210 km/h pod 6 s.

Ani cenu přestavby zatím neznáme, ale objednávat již údajně lze.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R od Switzer Performance
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 105 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků