Nissan GT-R Switzer: 913 etanolových koní

Americký ladič s neamerickým jménem Switzer Performance si vzal opět do prádla Nissan GT-R. A je z něj silný alkoholik...

Není to zdaleka poprvé, co se u Switzeru zaměřili na ladění tohoto vrcholného Nissanu, ale tentokrát to stojí opravdu zato. Switzer Performance uvádí model Switzer GT-R E900, jenž na místo běžného benzínu tankuje výbušnější etanol. Díky tomu se jim z konvenční pohonné jednotky podařilo vykřesat plných 913 koní, tedy 671 kW. To je přitom podstatně lěpší výsledek v porovnání s dosavadním, avšak beztak dosti rychlým Nissanem Switzer GT-R P800, jenž spaluje benzín a dává 811 koní (597 kW).

Rozsáhlou přestavbu doplňuje také nová, na přání sestavená převodovka novozélandské společnosti Dodson Motorsports. Je totiž jasné, že s výše zmíněným výkonem půjde ruku v ruce též enormní točivý moment, proto byla tato převodovka doplněna rovněž větší spojkou, která má zaručit „hladké řazení při jakékoli rychlosti“, jak slibuje zakladatel značky Tym Switzer. Motor byl přepracován s ohledem na možnost spalování běžně dostupného paliva E85, což vůz nediskvalifikuje z běžného silničního provozu. „Nechtěli jsme použít  závodní benzín, což by vyžadovalo, aby řidič svůj automobil tankoval z barelů ve své garáži, využili jsme proto předností směsi E85,“ doplňuje Switzer.

Použití E85 není v Ohiu, kde Switzer Performance sídlí, nijak výjimečným zjevem, pole jsou zde plná kukuřičných lánů. Adaptace motoru Nissanu GT-R však nebyla zcela jednoduchá. „Museli jsme upravit celou palivovou soustavu a doplnit ji velkými vstřikovači, ve finále jsme však před sebou měli konečně pohonnou jednotku, jejíž výkon spolehlivě překračoval hranici 900 koní,“ uvedl Switzer. Hodnota akcelerace z klidu na 100 km/h (nebo spíše 96 km/h) nebyla zveřejněna, ale podle výrobce by měl Switzer GT-R E900 zrychlit z 96 na 210 km/h pod 6 s.

Ani cenu přestavby zatím neznáme, ale objednávat již údajně lze.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R od Switzer Performance
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků