Nissan GT-R Series II: hon na Corvette začíná

Nissan se se svým GT-R chystá k návratu na Nürburgring, kde chce prokázat jeho schopnosti. Porazí vládnoucí Corvettu ZR1?

Není to tak dávno, co se na Severní smyčce Nürburgringu objevil nový Nissan GT-R v sériovém provedení, aby zde zkusil své štěstí. Na první pokus se mu podařilo dosáhnout na jednom kole dobrého času 7 min 38 s, který při dalším pokusu snížil až na neuvěřitelných 7 min a 29 s, o čemž jsme psali na tomto místě. O plné tři vteřiny tak pokořil Porsche 997 v provedení GT2.

Značka Porsche však tehdy přispěchala s obviněním, že sériový GT-R mohlo bezmála třináctimílový okruh zajet nejlépe za 7 min a 54 s a že použitý vůz musel být upraven. Nissan následoval zveřejněním videonahrávky z celé jízdy, která potvrdila, že se skutečně jednalo o zcela běžné, sériové provedení, ale zrychlit takové video není velký problém.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stín pochybností tak zůstává a Nissan se jej nyní pokusí vyvrátit jednou provždy. Oznámil totiž, že se hodlá na Nürburgring vrátit, tentokrát však s modelem GT-R v provedení Series II modelového roku 2010. Výkon pohonné jednotky narostl o 5 koní, nově bylo odladěno pérování, pneumatiky mají lepší přilnavost a nově byla nastavena i převodovka. Očekává se tedy, že Nissan GT-R Series II dosáhne ještě lepšího výsledku.

Nejlepším jezdcem týmu Nissan je stále Toshio Suzuki, který svého času startoval i ve Formuli 1. Na blogu fandů modelu GT-R potvrdil, že se na Nürburgring chystá opravdu vrátit a že očekává na jednom kole čas lepší o čtyři až pět vteřin. To by znamenalo čas okolo 7 min a 24 s, vloni přitom Chevrolet Corvette v sériovém provedení ZR1 dosáhl času 7 min a 26,4 s. Situace však bude možná ještě zajímavější, protože Suzuki zároveň potvrdil vznik úpravy VSpec. Ta standardnímu Nissanu GT-R ubere na hmotnosti, rozsáhlé úpravy se navíc dotkly brzdového systému. Tato verze však zatím do zápolení na Nürburgringu zatím nezasáhne. Suzuki se se svým týmem vypraví na Nürburgring v půli příštího měsíce, aby zkusil své štěstí a zvedl pomyslnou laťku ještě výš.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R
Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 7 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků