Nissan GT-R Series II: hon na Corvette začíná

Nissan se se svým GT-R chystá k návratu na Nürburgring, kde chce prokázat jeho schopnosti. Porazí vládnoucí Corvettu ZR1?

Není to tak dávno, co se na Severní smyčce Nürburgringu objevil nový Nissan GT-R v sériovém provedení, aby zde zkusil své štěstí. Na první pokus se mu podařilo dosáhnout na jednom kole dobrého času 7 min 38 s, který při dalším pokusu snížil až na neuvěřitelných 7 min a 29 s, o čemž jsme psali na tomto místě. O plné tři vteřiny tak pokořil Porsche 997 v provedení GT2.

Značka Porsche však tehdy přispěchala s obviněním, že sériový GT-R mohlo bezmála třináctimílový okruh zajet nejlépe za 7 min a 54 s a že použitý vůz musel být upraven. Nissan následoval zveřejněním videonahrávky z celé jízdy, která potvrdila, že se skutečně jednalo o zcela běžné, sériové provedení, ale zrychlit takové video není velký problém.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stín pochybností tak zůstává a Nissan se jej nyní pokusí vyvrátit jednou provždy. Oznámil totiž, že se hodlá na Nürburgring vrátit, tentokrát však s modelem GT-R v provedení Series II modelového roku 2010. Výkon pohonné jednotky narostl o 5 koní, nově bylo odladěno pérování, pneumatiky mají lepší přilnavost a nově byla nastavena i převodovka. Očekává se tedy, že Nissan GT-R Series II dosáhne ještě lepšího výsledku.

Nejlepším jezdcem týmu Nissan je stále Toshio Suzuki, který svého času startoval i ve Formuli 1. Na blogu fandů modelu GT-R potvrdil, že se na Nürburgring chystá opravdu vrátit a že očekává na jednom kole čas lepší o čtyři až pět vteřin. To by znamenalo čas okolo 7 min a 24 s, vloni přitom Chevrolet Corvette v sériovém provedení ZR1 dosáhl času 7 min a 26,4 s. Situace však bude možná ještě zajímavější, protože Suzuki zároveň potvrdil vznik úpravy VSpec. Ta standardnímu Nissanu GT-R ubere na hmotnosti, rozsáhlé úpravy se navíc dotkly brzdového systému. Tato verze však zatím do zápolení na Nürburgringu zatím nezasáhne. Suzuki se se svým týmem vypraví na Nürburgring v půli příštího měsíce, aby zkusil své štěstí a zvedl pomyslnou laťku ještě výš.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R
Nissan Micra 1.386
Rok výroby: 2006
Stav: 102 563 km
Cena: 75 000 Kč
Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 189 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 129 441 km
Cena: 164 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků