Nissan GT-R Series II: hon na Corvette začíná

Nissan se se svým GT-R chystá k návratu na Nürburgring, kde chce prokázat jeho schopnosti. Porazí vládnoucí Corvettu ZR1?

Není to tak dávno, co se na Severní smyčce Nürburgringu objevil nový Nissan GT-R v sériovém provedení, aby zde zkusil své štěstí. Na první pokus se mu podařilo dosáhnout na jednom kole dobrého času 7 min 38 s, který při dalším pokusu snížil až na neuvěřitelných 7 min a 29 s, o čemž jsme psali na tomto místě. O plné tři vteřiny tak pokořil Porsche 997 v provedení GT2.

Značka Porsche však tehdy přispěchala s obviněním, že sériový GT-R mohlo bezmála třináctimílový okruh zajet nejlépe za 7 min a 54 s a že použitý vůz musel být upraven. Nissan následoval zveřejněním videonahrávky z celé jízdy, která potvrdila, že se skutečně jednalo o zcela běžné, sériové provedení, ale zrychlit takové video není velký problém.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stín pochybností tak zůstává a Nissan se jej nyní pokusí vyvrátit jednou provždy. Oznámil totiž, že se hodlá na Nürburgring vrátit, tentokrát však s modelem GT-R v provedení Series II modelového roku 2010. Výkon pohonné jednotky narostl o 5 koní, nově bylo odladěno pérování, pneumatiky mají lepší přilnavost a nově byla nastavena i převodovka. Očekává se tedy, že Nissan GT-R Series II dosáhne ještě lepšího výsledku.

Nejlepším jezdcem týmu Nissan je stále Toshio Suzuki, který svého času startoval i ve Formuli 1. Na blogu fandů modelu GT-R potvrdil, že se na Nürburgring chystá opravdu vrátit a že očekává na jednom kole čas lepší o čtyři až pět vteřin. To by znamenalo čas okolo 7 min a 24 s, vloni přitom Chevrolet Corvette v sériovém provedení ZR1 dosáhl času 7 min a 26,4 s. Situace však bude možná ještě zajímavější, protože Suzuki zároveň potvrdil vznik úpravy VSpec. Ta standardnímu Nissanu GT-R ubere na hmotnosti, rozsáhlé úpravy se navíc dotkly brzdového systému. Tato verze však zatím do zápolení na Nürburgringu zatím nezasáhne. Suzuki se se svým týmem vypraví na Nürburgring v půli příštího měsíce, aby zkusil své štěstí a zvedl pomyslnou laťku ještě výš.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 136 500 km
Cena: 85 000 Kč
Nissan Micra 1.461
Rok výroby: 2005
Stav: 131 015 km
Cena: 47 000 Kč
Nissan Qashqai 1.995
Rok výroby: 2008
Stav: 68 719 km
Cena: 205 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků