Nissan GT-R pro rok 2010: ještě dotaženější

Během tří let Nissan svůj supervůz GT-R (R35) postupně inovuje, nyní představil provedení modelového roku 2010.

Od roku 2007 prochází model GT-R průběžnými modernizacemi, tyto snahy vyvrcholily před několika měsíci uvedením řady Series II, kterou jsme vám představili na tomto místě.

Jak se ale zdá, Nissan ve svém úsilí polevit nehodlá, a tak zde máme dále upravený GT-R určený pro modelový rok 2010. který se právě představuje na tokijském autosalonu. Do prodejů vstoupí nejprve na domácím trhu, a sice 7. prosince, ostatní trhy mají postupně následovat během jara příštího roku. Modernizovaný Nissan GT-R se vyznačuje řadou dílčích modifikací, mezi kterými najdeme přepracovaný navigační systém Carwings, nově odladěné pérování a vylepšený výfukový trakt. V provedení 2010 se navíc setkáme s vestavěným pevným diskem, jenž slouží především právě navigaci s novými funkcemi, rozšířenou infozábavní soustavou či konektivitou externích zařázení skrze USB.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Cílem konstruktérů při práci na podvozku bylo vtisknout Nissanu GT-R prvotřídní komfort jízdy, ovšem při zachování přímého kontaktu řidiče s vozem i vozovkou. Pozornost byla věnována přesnějšímu odladění tlumičů i vinutých pružin, zvýšila se tuhost silentbloků na zadní nápravě. Do standardní výbavy se dostal zadní difuzor, který kromě jiného zlepšuje chlazení zadní části podlahy a dosud se nabízel pouze v rámci modifikace SpecV. Nové provedení verze SpecV pak obdrželo nové zadní tlumiče nebo pneumatiky Dunlop, dosud standardně montované pneumatiky Bridgestone lze nyní objednávat za příplatek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale to není všechno. Nissan GT-R i SpecV (druhý v pořadí stojí bezmála dvakrát tolik co základní GT-R) dostaly nové šestihranné katalyzátory snižující odpory ve výfukové soustavě, což prospělo zejména odezvě motoru v oblasti nižších a středních otáček.

Změny techniky by neměly přinést změny v ceníku, který GT-R stále nabízí za relativně sympatickou cenu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R 2010
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 105 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 11 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků