Nissan GT-R pro rok 2010: ještě dotaženější

Během tří let Nissan svůj supervůz GT-R (R35) postupně inovuje, nyní představil provedení modelového roku 2010.

Od roku 2007 prochází model GT-R průběžnými modernizacemi, tyto snahy vyvrcholily před několika měsíci uvedením řady Series II, kterou jsme vám představili na tomto místě.

Jak se ale zdá, Nissan ve svém úsilí polevit nehodlá, a tak zde máme dále upravený GT-R určený pro modelový rok 2010. který se právě představuje na tokijském autosalonu. Do prodejů vstoupí nejprve na domácím trhu, a sice 7. prosince, ostatní trhy mají postupně následovat během jara příštího roku. Modernizovaný Nissan GT-R se vyznačuje řadou dílčích modifikací, mezi kterými najdeme přepracovaný navigační systém Carwings, nově odladěné pérování a vylepšený výfukový trakt. V provedení 2010 se navíc setkáme s vestavěným pevným diskem, jenž slouží především právě navigaci s novými funkcemi, rozšířenou infozábavní soustavou či konektivitou externích zařázení skrze USB.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Cílem konstruktérů při práci na podvozku bylo vtisknout Nissanu GT-R prvotřídní komfort jízdy, ovšem při zachování přímého kontaktu řidiče s vozem i vozovkou. Pozornost byla věnována přesnějšímu odladění tlumičů i vinutých pružin, zvýšila se tuhost silentbloků na zadní nápravě. Do standardní výbavy se dostal zadní difuzor, který kromě jiného zlepšuje chlazení zadní části podlahy a dosud se nabízel pouze v rámci modifikace SpecV. Nové provedení verze SpecV pak obdrželo nové zadní tlumiče nebo pneumatiky Dunlop, dosud standardně montované pneumatiky Bridgestone lze nyní objednávat za příplatek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale to není všechno. Nissan GT-R i SpecV (druhý v pořadí stojí bezmála dvakrát tolik co základní GT-R) dostaly nové šestihranné katalyzátory snižující odpory ve výfukové soustavě, což prospělo zejména odezvě motoru v oblasti nižších a středních otáček.

Změny techniky by neměly přinést změny v ceníku, který GT-R stále nabízí za relativně sympatickou cenu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R 2010
Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 189 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků