Nissan GT-R Königseder: oranžová evoluce

Rakouská ladičská společnost Königseder představila svoji modifikaci Nissanu GT-R. Specifický je nejen svou barvou.

Königseder se podíval na zoubek sérii Nissan GT-R R35 a jde po dlouhé době konečně o nový projekt vycházející z japonského bořiče konvencí. Na přetřes přichází ve chvíli, kdy evropským reklamním trhem cloumá agresivní kampaň Nissanu, o níž jsme posledně psali na tomto místě. Připomeňme, že v rámci ní automobilka Nissan upozorňuje, že všechny dva její sportovní modely často překonávají renomovanou západoevrskou konkurenci nejen svojí pořizovací cenou, ale též výbavou a jízdními výkony.

V dílách rakouské společnosti Königseder vznikl Nissan GT-R R35 podrobený řadě modifikací, které mají dále zdůraznit přednosti výchozího modelu. A začnemě u pohonné jednotky, kterou zůstává standardní vidlicový šestiválec s objemem 3,8 l a přeplňováním dvěma turbodmychadly, který dává ve svém základním naladění 492 koní (362 kW). U Königsederu přidali přeprogramovanou řídicí jednotku a vylepšené sání a instalovali titanovou výfukovou soustavu Akrapovic, díky čemuž vzrostla výkonová špička tohoto motoru až na 580 koní (427 kW) a o něco klesla hmotnost celého vozu.

K tomu Königseder dodává sadu aerodynamických doplňků s novým předním nárazníkem, prahovými obklady a zdůrazněným difuzorem vzadu. Světlá výška byla nepatrně snížena zástavbou sportovního pérování KW a přilnavost k vozovce se má zlepšit díky použití leskle černých litých ráfků HRE 595R s rozměry 9,5 x 21 palců vpředu a 11 x 21 palců vzadu s přesazením ET29 a ET15. Jejich hmotnost činí jen 11 kilogramů, což bý dále mělo prospět dynamice vozu. Pneumatiky Yokohama Advan Sport mají rozměry 245/35, resp. 285/30.

Cenu úprav lidé z Königsederu nezveřejnili, zato se však pochlubili dynamickými schopnostmi vozu. Přesněji řečeno jednou dynamickou schopností - zrychlit z 0 na 200 km/h za 9,8 sekundy. I za tu si ovšem toto GT-R zaslouží úctu, po deset sekund „udělá” dvoustovku jen hrstka vozů z celého světa...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R Königseder
Nissan Micra 1.386
Rok výroby: 2006
Stav: 102 563 km
Cena: 75 000 Kč
Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 189 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 129 441 km
Cena: 164 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků