Nissan GT-R Königseder: oranžová evoluce

Rakouská ladičská společnost Königseder představila svoji modifikaci Nissanu GT-R. Specifický je nejen svou barvou.

Königseder se podíval na zoubek sérii Nissan GT-R R35 a jde po dlouhé době konečně o nový projekt vycházející z japonského bořiče konvencí. Na přetřes přichází ve chvíli, kdy evropským reklamním trhem cloumá agresivní kampaň Nissanu, o níž jsme posledně psali na tomto místě. Připomeňme, že v rámci ní automobilka Nissan upozorňuje, že všechny dva její sportovní modely často překonávají renomovanou západoevrskou konkurenci nejen svojí pořizovací cenou, ale též výbavou a jízdními výkony.

V dílách rakouské společnosti Königseder vznikl Nissan GT-R R35 podrobený řadě modifikací, které mají dále zdůraznit přednosti výchozího modelu. A začnemě u pohonné jednotky, kterou zůstává standardní vidlicový šestiválec s objemem 3,8 l a přeplňováním dvěma turbodmychadly, který dává ve svém základním naladění 492 koní (362 kW). U Königsederu přidali přeprogramovanou řídicí jednotku a vylepšené sání a instalovali titanovou výfukovou soustavu Akrapovic, díky čemuž vzrostla výkonová špička tohoto motoru až na 580 koní (427 kW) a o něco klesla hmotnost celého vozu.

K tomu Königseder dodává sadu aerodynamických doplňků s novým předním nárazníkem, prahovými obklady a zdůrazněným difuzorem vzadu. Světlá výška byla nepatrně snížena zástavbou sportovního pérování KW a přilnavost k vozovce se má zlepšit díky použití leskle černých litých ráfků HRE 595R s rozměry 9,5 x 21 palců vpředu a 11 x 21 palců vzadu s přesazením ET29 a ET15. Jejich hmotnost činí jen 11 kilogramů, což bý dále mělo prospět dynamice vozu. Pneumatiky Yokohama Advan Sport mají rozměry 245/35, resp. 285/30.

Cenu úprav lidé z Königsederu nezveřejnili, zato se však pochlubili dynamickými schopnostmi vozu. Přesněji řečeno jednou dynamickou schopností - zrychlit z 0 na 200 km/h za 9,8 sekundy. I za tu si ovšem toto GT-R zaslouží úctu, po deset sekund „udělá” dvoustovku jen hrstka vozů z celého světa...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R Königseder
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 136 500 km
Cena: 85 000 Kč
Nissan Micra 1.461
Rok výroby: 2005
Stav: 131 015 km
Cena: 47 000 Kč
Nissan Qashqai 1.995
Rok výroby: 2008
Stav: 68 719 km
Cena: 205 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků