Nissan GT-R: Ještě jeden facelift, nová generace až za tři roky jako hybrid

Nissan GT-R: Ještě jeden facelift, nová generace až za tři roky jako hybrid

Nissan příští rok představí ještě jeden poslední facelift pro kupé GT-R, než dorazí nová generace. Ta měla původně přijít už v roce 2016, ale vysoce postavený manažer automobilky řekl magazínu Autocar, že Nissan ještě ani nezačal pracovat na designu a že dříve než za tři roky nové auto nebude.

Nissan nicméně už pracuje na pohonném ústrojí pro nové GT-R. Má se jednat o hybridní pohon, ale jak se stalo u sportovně zaměřených aut módou, nepůjde ani tak o emise, jako spíše o ještě větší výkon. Těžko ale spekulovat nad konečnými čísly.

Poslední silniční verze Nissanu GT-R, upravený model Nismo, posílá na všechna kola výkon 441 kW (600 koní). Je možné, že facelift dostane buď tento motor, nebo ještě trošku posílí, ale skutečně se nedá odhadnout, jaká čísla nabídne nová generace označovaná jako R36.

S vývojem hybridního pohonu pro Nissan GT-R (R36) pomáhá údajně i Williams a auto si opět zachová motor vpředu a pohon všech kol. Design se inspiruje v konceptu Vision 2020 Gran Turismo, který můžete znát buď ze závodního simulátoru Gran Turismo 6 nebo letošního festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud