Nissan GT-R: do nového roku s vyšším výkonem a dalšími úpravami

Japonská automobilka Nissan konečně potvrdila předchozí spekulace ohledně změn, které její působivý sportovní model podstoupí při příležitosti vstupu do nového roku. A aby i nadále drželo GT-R krok s dobou, přidali mu pár koní navíc, nové barevné odstíny laku a nová kola. Na druhou stranu, počítat je nutno s mírně vyšší pořizovací cenou. Pojďme však pěkně popořádku.

Po několika zásazích do elektroniky pohonného agregátu se jeho výkon pozvedl o 3,6 kW/5 koní na hodnotu 351 kW/478 koní, což není až takový citelný rozdíl. Na druhou stranu potěšitelnou zprávou je, že standardně bude GT-R obouvat pneumatiky Dunlop SP Sport 600 DSST, tedy stejné jaké byly použity při zajetí Severní Smyčky za 7 minut a 29 vteřin. Automobilka však zatím nepotvrdila, zda bude GT-R v novém roce opravdu bez funkce Launch Control, díky které se dalo z vozu dočasně vydolovat úplné maximum. Systém se však neosvědčil a servisy se postupně začínaly plnit zákazníky, kterým se po stlačení spouštěcího tlačítka pokazila převodovka.  

Další změny se pak týkají palety barev a kol, do níž přibylo několik přírůstků. Novinkou je třeba perleťový lak Storm White nebo šedá kola pro Premium Edition a černá litá kola pro Black Edition. Jak už jsme zmínili, kromě výkonu se mírně zvedla i cena a to v průměru o 3,8 procenta. První objednávky na tyto vozy začal Nissan přijímat už včera, ovšem čekací lhůty na tento vůz jsou i více než rok.

Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků