Nissan GT-R 2010: známe specifikace pro Evropu

Na tomto místě jsme vás nedávno informovali o modernizacích, které Nissan připravil pro japonskou verzi svého superúspěšného vozu GT-R modelového roku 2010. Netrvalo dlouho a Nissan nyní upřesnil údaje pro evropské provedení.

Většina z úprav se skrývá pod karosérií. Konstruktéři odladili přední pružicí jednotky pro lepší komfort, zároveň pak „přitvrdili“ při volbě materiálu a průměru silentbloků na zadní nápravě pro zlepšení kontaktu řidiče s vozem během průjezdů zatáčkami. Změn doznala i převodovka, kdy agregát v automatickém režimu podřazuje z šestky na pětku později, ale naopak zrychluje změny z 4. na 3. a z 3. na 2. stupeň. Ve spodním krytu motoru přibylo dodatečné vedení chladicího vzduchu k výfuku a převodovce, k jejímuž chlazení nově napomáhají i trubky chladiče o větším průřezu. A je zde ještě jedna úprava převodovky - tužší přední závěs, jenž má za úkol snížit vibrace při plném zatížení. 

Nové štíty zadních brzd snižují aerodynamický hluk a zároveň zlepšují chlazení, přepracovaná regulace dělení brzdné síly nyní mírně favorizuje právě brzdy zadních kol, čímž se údajně zlepšila stabilita při razantním zpomalení v zatáčce na suchém povrchu. Méně je již zajímavé snížení emisí CO2 o 3 g na 295 g/km, což ale novému provedení Nissanu GT-R umožní plnit normu Euro V. Ke snížení hluku přenášeného do interiéru má přispět posílená izolace v zadních sedadlech a opěradlech. Řidič nový Nissan na první pohled odhalí jen podle mírně upravených nárazníků a upraveného přístrojového štítu, do výbavy však přibyl i vylepšený navigační systém s pevným diskem 40 GB.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R 2010
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 105 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků