Nissan Ellure: fešák z Los Angeles

Na autosalonu v L. A. Nissan představil také čtyřdveřovou studii jménem Ellure. Snaží se zaujmout funkčním i elegantním vzhledem.

Ačkoli na místním stánku zřejmě největší pozornost budí Nissan Murano CrossCabriolet, bez zájmu nezůstává ani studie Ellure. Podle Nissanu reprezentuje jeho zájem o segment čtyřdveřových sedanů budoucnosti a splní „praktické požadavky třicátnic a čtyřicátnic s příměsí elegance a špetky rebelie“.

Nissan Ellure má s ohledem na minimalizaci odporu vzduchu zcela zakrytý spodek a ráfky jedenadvacetipalcových kol částečně kryté průhlednými kusy plastu. Design přídě je údajně inspirován vzhledem samurajských uniforem, zatímco záď má budit dojem Torii, tedy tradiční brány šintoistických svatyní dávnověku. A jak z nedávné historie víme, právě koncern Nissan patří k těm značkám, jež se často ve svých pracích odvolávají k tradicím japonské kultury.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Shiro Nakamura, šéf oddělení Nissanu odpovědného za vývoj, k nové studii Ellure uvedl: „Aerodynamika se stává zásadním bodem konstrukce všech současných automobilů, a to neplatí zdaleka jen pro hybridy a elektromobily. Na studii Ellure zkoumáme detailní řešení přispívající k celkově významnému snížení odporu vzduchu, což v tomto případě naznačují třeba pevné, ale na první pohled takřka neviditelné díly na ráfcích kol nebo masce chladiče, jež ale zároveň neškodí vzhledu celého vozu.“

Interiér „Molten“ opakuje některá stylistická řešení z povrchu karoserie a vyznačuje se třeba v prostoru „plovoucí“ středovou konzolí mezi předními sedadly. Tato konzole je opticky propojena s řešením palubní desky a vůbec s celým ztvárněním interiéru, jež začíná přístrojovým štítem a konči u kolen vzadu sedících pasažérů, kteří mají k dispozici uceleně vypadající „pohovku“.

Důraz byl kladen také na použité materiály, jež mají být „přívětivé k životnímu prostředí“, což se týká i technologie jejich zpracování. O pohon studie Nissan Ellure se stará zážehový řadový čtyřválec s objemem 2,5 l a přeplňováním v kombinaci s elektromotorem o výkonu 34 koní (25 kW), hnána jsou kola přední nápravy skrze bezstupňovou převodovku Xtronic CVT (stejně jako třeba u Murana CrossCabrioletu).

Teprve čas ukáže, zda se nějaký potomek konceptu Allure dočká sériové výroby, nicméně s některými z jeho prvků se na našich silnicích dříve či později setkáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Ellure
Nissan Micra 1.461
Rok výroby: 2005
Stav: 131 015 km
Cena: 40 000 Kč
Nissan Qashqai 1.995
Rok výroby: 2008
Stav: 68 719 km
Cena: 195 000 Kč
Nissan Micra 1.386
Rok výroby: 2006
Stav: 102 563 km
Cena: 75 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek