Nissan chystá palivové články na ethanol. Má to ale háček, vypouští CO2

9 komentářů

Antiautomat
15. června • 18:45

...problem nie je samotny CO2, z ktoreho bola medzicasom spravena zlucenina, ktora si aspon podla medii nema co vycitat s trebars takym yperitom. Tato umelo, kvoli zisku samozrejme, rozputana propagandisticka masaz je uz naozaj trapna. Problem je niekde inde, a to dobre vedia ti z tej saubandy, ktora nepodpisala kjotsky protokol. Okrem ineho teda. A trikrat hadajte, kvoli comu.

miro
15. června • 15:05

Ale i rostliny a živí tvorové produkují CO2, nebylo by rovnou lepší přírodu vykácet a zabetonovat, zvířata postřílet a vycpat a nechat zde jenom lidi?.... Na těch zbývajících pár týdnů.....

Jethro James
15. června • 15:03

Pokud to vypouští jen malé množství oxidu uhlicitého jako při při spalování zemního plynu nebyl by to problém.

Zelí
15. června • 13:17

Palivové články na etanol přece nejsou nějaká extra novinka..... možná v japonsku.

Realita
15. června • 11:43

Jen jestli tam nebude i jiný háček - třeba v efektivitě získání elektrické energie z uvedeného článku. Jestli je to lepší, stejné nebo horší, že kdyby ten ethanol přímo shořel třeba ve spalovacím motoru?

josef
11. února • 18:56

Efektivita elektrického článku je 80%, efektivita elektromotoru asi 90%, celková efektivita systému je tedy asi 70%, přičemž efektivita spalovacího motoru je 35%. Systém palivový článek-baterie-elektromotor je tedy 2x účinnější. problémem je nízný výkon palivového článku, že se jím nedá rovnou pohánět motor a musí tam být baterie, která se průběžně dobíjí článkem.. Výkon článku rozumné velikosti je asi 5kW, takže když budete chtít někam hodinu jet výkonem 50kW, musíte 10hodin dobíjet.

Míra
15. června • 12:33

Efektivita se dnes měří úplně jinak - podle zisku výrobce.

Kuk Vykuk
15. června • 11:38

Což teprve provoz aut na vodík, díky výrobě vodíku pro ně vznike daleko víc CO2 než ze samotnejch spalováků.

Jig
15. června • 10:13

No páni ono to vypouští CO2 zabijáka všeho. To se musí hned zakázat či minimálně zdanit či regulovat. :-D Kdy asi to samé potká lidi? Však v každém našem výdechu je také CO2 (ač jen 4%)

Doporučujeme

Články odjinud