Nissan chystá palivové články na ethanol. Má to ale háček, vypouští CO2

Některé automobilky vidí v palivových článcích na vodík budoucnost. Jenže jejich problémem je nedostatečná infrastruktura, problematické skladování a především skutečnost, že při současných technologiích je nejlevnější vyrábět vodík z ropy, tedy z fosilních a podle mnohých neobnovitelných zdrojů.

Nissan však nyní představil nový systém palivových článků. Místo vodíku používá bioethanol, jinak je princip prakticky stejný. Dokonce se už podařilo vyvinout cenově dostupnější a účinný katalyzátor chemické reakce. Ethanol má také poměrně velkou specifickou energetickou hustotu (6,3 kWh/l) proti 2,36 kWh/l u kapalného vodíku.

Elektromobily | Byznys | Ceny | Palivo | Nissan

Nissan hodlá v Evropě do roku 2020 prodávat přes 20 % elektromobilů

Výhodou je rovněž fakt, že ethanol nepotřebuje drahé tlakové nádrže a vlastně mu stačí klasická nádrž. Navíc pro něj může být použita stávající infrastruktura a výrobní technologie. Celý proces výroby je výrazně levnější než u vodíku.

Má to ale jeden háček a tím je skutečnost, že při chemické reakci se vedle elektrické energie v ethanolovém palivovém článku uvolňuje kromě vodní páry také oxid uhličitý. Nissan ale tvrdí, že celý cyklus CO2 je uzavřený a že ho znovu absorbují rostliny, ze kterých se ethanol vyrobí.

Zajímavosti | SUV | Technika | Luxusní auta | Mercedes-Benz

Mercedes GLC F-Cell plug-in „tankuje“ vodík i elektřinu

Automobilka Nissan by ráda tento typ palivového článku uvedla ke komerčnímu užití do roku 2020. Pokud jde o emise, odpadají totiž problémy s jinými skutečně škodlivými látkami, které jinak spalovací motory vypouští. Navíc by měl být tento palivový článek cenově velmi výhodný a konkurenceschopný i bez různých pobídek a dotací.

Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 110 000 Kč
Nissan Note 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 70 530 km
Cena: 75 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků