Značka opírá svůj optimismus o předpokládaný nárůst tržního podílu. Pro rok 2015 Nissan očekává růst celého trhu na 226 000 aut, z čehož si chce ukousnout přes dvě procenta.
Nissan chce předstihnout Toyotu a stát se nejprodávanější japonskou značkou automobilů na českém trhu. Na dnešní tiskové konferenci to řekl Zdeněk Fořt, country manager Nissanu pro Českou republiku.
Značka opírá svůj optimismus o nárůst tržního podílu. Ve fiskáním roce 2014 (duben 2014 až březen 2015) prodala na tuzemském trhu 3660 aut a dosáhla podílu 1,7 %. Letošní březen pro ni byl dokonce nejlepší v historii působení Nissanu v ČR: s 698 registracemi získala značka podíl 3,1 % a dostala se mezi deset nejlepších.
Nejvíc jde na odbyt Qashqai
Nejprodávanějším modelem Nissanu v ČR je Qashqai, se kterým automobilka slaví velké úspěchy i celoevropsky. Ve fiskálním roce 2014 na něj připadlo 1929 aut neboli 53 % všech registrací. Se značným odstupem následuje Juke (665) a Note (244).
Pro rok 2015 Nissan očekává růst celého trhu z 217 006 na 226 000 aut, z čehož si chce ukousnout podíl 2,1 %. Pomoci mu k tomu má řada nových prodejních míst po celé ČR, marketingová komunikace postavená na účasti v Le Mans i na sponzoringu Ligy mistrů a samozřejmě i novinky v nabídce.
Během fiskálního roku 2015 Nissan uvede na trh mimo jiné Pulsar s motorem 1.6 DIG-T 140 kW, X-Trail se 120kW verzí téhož motoru a také nový pick-up Navara, který ale známe už od poloviny loňského roku. Ten by měl být stejně robustní a vhodný pro terénní nasazení jako dosud, ale přidat na komfortu a výbavě. Automobilka brzy spustí i operativní leasing pro fyzické osoby.
Nissan také spolupracuje se společností Trend Park, která provozuje půjčovnu elektromobilů. V dubnu si převzala 17 nových Nissanů Leaf, jichž provozuje už celkem devatenáct.