Nissan BladeGlider chce být elektromobilem, po kterém budete toužit

Vůbec poprvé se nekonvenční koncept elektromobilu od japonské automobilky Nissan představil už před dvěma lety na autosalonu v Tokiu. Od té doby sice uběhlo už hodně vody, ale automobilka na něj nezapomněla, naopak ho postupně vylepšovala - a teď můžete vidět aktuální podobu. 

Uspořádání interiéru ve stylu McLarenu F1, kdy řidič sedí vpředu uprostřed a spolujezdci po stranách za ním, se nezměnilo. Stejně jako fakt, že rozchod kol je vzadu větší než vpředu. To má zlepšovat aerodynamiku, ovladatelnost i stabilitu auta ve vysokých rychlostech.

Video | Elektromobily | Sportovní auta | Nissan

Nissan BladeGlider: DeltaWing dostává sériovou podobu

K pohonu slouží dva elektromotory na zadní nápravě, každý disponuje výkonem 130 kW, kombinovaný systém soustavy je však o něco nižší, je to přesně 200 kW (272 k) a 707 Nm. 

Energii dodávají lithium-iontové akumulátory s 220 kW, o kapacitě se však automobilka nezmiňuje, stejně jako o dojezdu auta. Zrychlení z 0 na 100 km/h však má proběhnout pod pět sekund, maximální rychlost je více než 190 km/h. To vše při celkové hmotnosti auta 1300 kilogramů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan pokračuje s vývojem svého sportovního elektromobilu, nejnovější generace pokoří stovku pod pět sekund a rozjede se na více než 190 km/h

Nissan je také nakloněný pro někoho možná trochu pubertální zábavě - disponuje hned třemi různými režimy, mezi kterými nechybí mód pro driftování. Na výběr je ještě agilní režim a vypnuto. 

Studii bude Nissan vystavovat v Olympijském parku v Rio de Janeiru, na místě se dokonce ukážou hned dva kousky - jeden bude statický, zatímco druhý nabídne vybraným osobnostem i svezení. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků