Nissan 370Z Stillen: kompresor a 500 koní

Americká ladičská společnost Stillen si tentokrát vzala do prádla vozy Nissan 370Z a vyvinula pro ně přeplňovaní systém.

Společnost Stevea Millena (její název je tedy spojením obou těchto slov) patří již čtvrt století k nejrespektovanějším ladičům automobilů koncernu Nissan v USA, jež si v této oblasti připsala hned několik prvenství. Například předchozí Nissan 350Z opatřila přeplňováním, přičemž takto upravené vozy prošly certifikací institutu CARB (California Air Resources Board), jenž hlídá úroveň emisí ve výfukových plynech. V případě Nissanu 350Z navíc Stillen nabídl plnou záruku na motor v délce tří let, resp. 36 000 ujetých mil.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zatím poslední novinkou od Stillenu je sada úprav pro vidlicový šestiválec VQ37, jenž je montován do vozů Nissan 370Z a Infiniti G37, přičemž i v tomto případě se zákazník může spolehnout na to, že motory plní normy CARB. Změny se dotkly především nového programu řídicí jednotky a větších vstřikovačů, ale hlavně aplikace přeplňovacího kompresoru Vortech V-3. Vestavěn je do nového hliníkového sacího traktu s mezichladičem stlačovaného vzduchu vzduch – voda a disponuje tichým náhonem klínovým řemenem a vlastním odděleným mazáním.

Výsledky jsou působivé. Z výchozích 328 koní (241 kW) poskočil nejvyšší výkon až na rovných 500 koní (368 kW). Celek je uzpůsoben tak, aby posílený motor bez potíží spolupracoval jak s manuální, tak i s automatickou převodovkou. Tentokrát se konstruktérům Stillenu podařilo všechny nové komponenty vtěsnat pod původní kapotu, takže nebylo třeba vytvářet v ní „bouli“ jako v případě předchozí stavby Nissanu 250Z.    

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 189 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků