Nissan 370Z Roadster: otevřené Zetko oficiálně

Jen pár hodin po zveřejnění prvních fotografií následovalo představení nového roadsteru z dílen Nissanu. Co nabídne?

Novinka toho nabídne jistě dost, jak jsme ale naznačili již dříve, žádné dramatické změny Nissan 370Z Roadster nepřináší. Vůz vychází z technického řešení 370Z kupé a ideově se drží hodnot, které nabídl jeho předchůdce 350Z Roadster. Což ale v dnešní době určitě nejsou špatné karty.

Vzhledově se tak roadster drží atraktivního „bumerangovitého” designu 370Z, jehož přitažlivost dále podtrhuje možností stáhnutí plátěné střechy vozu, která navazuje na zkrácené čelní sklo. Plátěná střecha je standardně elektricky ovládaná a z vozu udělá ideálního parťáka pro letní dny za rovných 20 sekund od vydání pokynu, kdy se mezi hlavami cestujících rovněž vysune standardně dodávaný deflektor. Nissan se tak podržel zcela klasického řešení a nedal se strhnout módní vlnou kupé-kabrioletů, což ve výsledku znamená jediné - vůz si mohl podržet kontury kupé, které nebylo třeba devastovat příliš „bachratou” zádí a podle všeho příliš nestoustl, ač automobilka konkrétní hodnotu hmotnosti vozu zatím nezveřejnila. Jak to tedy víme? Nissan říká, že 370Z Roadster je lehčí než jeho předchůdce, který vážil 1 635 kg. Hmotnost vozu se tak bude pohybovat v rozmezí 1 488 kg (verze kupé) a 1 635 kg (právě hmotnost 350Z roadster), což není málo, ale v dnešní době určitě ani hodně.

Nižší hmotnost vychází především z celkového zmenšení vozu, který stojí na podvozku s o rovných 10 cm kratším rozvorem a má na výšku o 1 cm méně. Dietu vozu podpořila i vysoká míra použití odlehčených materiálů - hliníkové nejsou jen pedály spojky, brzdy a plynu, ale i kapota motoru, víko kufru a obě dveře. Kila šla ale dolů i u jiných prvků, palivová je o 30 kilogramů lehčí, výfukové potrubí o 8 kilogramů, stejně jako audiosystém.

Srdce vozu tvoŕí stejně jako u kupé objemný, 3,7litrový vidlicový šestiválec, který dává výkon 224 kW (332 koní) při 7 000 ot./min. a točivý moment až 270 Nm při 5 200 ot./min. Na motor navazuje buď sedmistupňová automatická převodovka s řazením pádly pod volantem nebo šestistupňový „manuál”. V jeho případě je standardem úsměvný systém „SynchroRev Match”, který podřazování automaticky zvýší otáčky motoru, tedy hraje si na jakýsi nepřesný a částečně nesmylný (přes spojku...) meziplyn. Naštěstí je tento prvek plně vypínatelný, přidat trochu otáček při podřazování zvládne tímto způsobem i ten nejméně šikovný řidič jistě lépe...

Vůz bude standardně dodáván na osmnáctipalcových kolech z lehkých slitin s pneumatikami 225/50 R18 a 245/45 R18, příplatkovou alternativou budou „kované devatenáctky” RAYS s pneu 245/40 R19 a 275/35 R19. Data o zrychlení či maximální rychlosti Nissan bohužel nezveřejnil, a tak přidáme už jen informaci, že vůz bude nabízen v sedmi barvách, a to červené, černé, stříbrné, grafitové, bílé, modré a „Black Cherry”, tedy jakémsi tmavě rudém odstínu.

Novinka se aktuálně představuje v New Yorku, do prodeje by měl být uvedena co nevidět. „Americká cena” by měla začínat těsně pod 30 000 dolary, jakákoli evropská či dokonce česká je zatím velkou neznámou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan 370Z Roadster
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 110 000 Kč
Nissan Note 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 70 530 km
Cena: 75 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků