Nissan 370Z Nismo: decentní sportovec

Na newyorkském autosalonu se ve stínu otevřené verze představil Nissan 370Z i v úpravě Nismo. Prozatím ale s pevnou střechou.

Představení otevřené verze modelu 370Z si automobilka velmi dobře načasovala, odehrálo se totiž na nedávném newyorkském autosalonu a v následujících týdnech se dostane k prvním prodejcům.

Vedle něj se poněkud nenápadněji představila standardní verze, která však na sobě nese rukopis věhlasné sportovní divize Nismo, rozhodně však nelze tvrdit, že tento vůz na silnicích bude patřit k těm méně nápadným. V jeho jakési koncepční podobě jsme se mu věnovali již dříve, nyní se můžeme detailněji a na pozadí nových fotografií podívat na jeho produkční verzi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A začneme hned u vzhledu. Časy velkých spoilerů a mohutných nárazníku jsou už zřejmě definitivně „out“ a novinka z dílny Nismo je toho jasným příkladem. Návrháři totiž vsadili pouze na decentní ale účelný bodykit, který jemně navazuje na linie vozu. Ostatně, svou divokost vůz předvede na silnicích jízdou a ne vzhledem. Na druhou stranu ale nemůžeme tvrdit, že by novinka působila nudně, zejména záď zaujme difuzorem a dvojicí chromových koncovek výfuku, nelze opomenout ani zadní přítlačné křídlo, které však nepůsobí jako „pěst na oko“. Z profilu ulahodí pohledu  odlehčená 19-ti palcová litá kola obouvající sportovní pneumatiky Yokohama Advan.
Od vzhledu se nyní posuňme k technické stránce, kde taktéž najdeme několik zajímavostí. Začít můžeme hned při upraveném 3,7 litrovém šestiválci VQ s předělanou elektronikou, který se po těchto úpravách může pochlubit výkonem až 257 kW/350 koní při 7 400 ot/min. Novinka bude dodávána pouze se šestistupňovou manuální převodovkou, bohužel i v úpravě Nismo s „amatérskou” funkcí SynchroRev Match, která řidiči sahá do řízení snahou o srovnání otáček motoru při podřazování, tedy simuluje jakési nutně nepřesné meziplyny.
Nismo samozřejmě zapracovalo i na dalších částech, standardem je tužší pružení a větší brzdové kotouče. Běžnou součástí je i řada elektronických systému, které nejen usnadňují řízení ale i zvyšují bezpečnost, z nich bychom mohli zmínit třeba brdové asistenty ABS a EBD, standardem je i systém VDC (Vehicle Dynamic Control) a elektronický diferenciál se zvýšenou svorností. Podle údajů výrobce bude mít vůz oproti svému předchůdci citlivější a přesnější řízení.
Nissan 370Z Nismo, jenž se k prvním prodejcům dostane v průběhu letních měsíců budek dispozici s vcelku bohatou doplňkovou výbavou, přičemž punc exkluzivity přidává sportovní interiér se vším, co k tomu patří a pomyslnou třešničkou na dortu bude plaketa s výrobním číslem. Případný zájemce po získání dostatečných finančních prostředků pak bude muset už jenom vyřešit dilema, jakou barvu z pětice nabízených si zvolí. K dispozici je perleťová bílá, stříbrná, černá, červená a grafitová šedá.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan 370Z Nismo
 
Nissan Micra 1.386
Rok výroby: 2006
Stav: 102 563 km
Cena: 75 000 Kč
Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 189 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 129 441 km
Cena: 164 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků