Nissan 370Z Nismo: decentní sportovec

Na newyorkském autosalonu se ve stínu otevřené verze představil Nissan 370Z i v úpravě Nismo. Prozatím ale s pevnou střechou.

Představení otevřené verze modelu 370Z si automobilka velmi dobře načasovala, odehrálo se totiž na nedávném newyorkském autosalonu a v následujících týdnech se dostane k prvním prodejcům.

Vedle něj se poněkud nenápadněji představila standardní verze, která však na sobě nese rukopis věhlasné sportovní divize Nismo, rozhodně však nelze tvrdit, že tento vůz na silnicích bude patřit k těm méně nápadným. V jeho jakési koncepční podobě jsme se mu věnovali již dříve, nyní se můžeme detailněji a na pozadí nových fotografií podívat na jeho produkční verzi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A začneme hned u vzhledu. Časy velkých spoilerů a mohutných nárazníku jsou už zřejmě definitivně „out“ a novinka z dílny Nismo je toho jasným příkladem. Návrháři totiž vsadili pouze na decentní ale účelný bodykit, který jemně navazuje na linie vozu. Ostatně, svou divokost vůz předvede na silnicích jízdou a ne vzhledem. Na druhou stranu ale nemůžeme tvrdit, že by novinka působila nudně, zejména záď zaujme difuzorem a dvojicí chromových koncovek výfuku, nelze opomenout ani zadní přítlačné křídlo, které však nepůsobí jako „pěst na oko“. Z profilu ulahodí pohledu  odlehčená 19-ti palcová litá kola obouvající sportovní pneumatiky Yokohama Advan.
Od vzhledu se nyní posuňme k technické stránce, kde taktéž najdeme několik zajímavostí. Začít můžeme hned při upraveném 3,7 litrovém šestiválci VQ s předělanou elektronikou, který se po těchto úpravách může pochlubit výkonem až 257 kW/350 koní při 7 400 ot/min. Novinka bude dodávána pouze se šestistupňovou manuální převodovkou, bohužel i v úpravě Nismo s „amatérskou” funkcí SynchroRev Match, která řidiči sahá do řízení snahou o srovnání otáček motoru při podřazování, tedy simuluje jakési nutně nepřesné meziplyny.
Nismo samozřejmě zapracovalo i na dalších částech, standardem je tužší pružení a větší brzdové kotouče. Běžnou součástí je i řada elektronických systému, které nejen usnadňují řízení ale i zvyšují bezpečnost, z nich bychom mohli zmínit třeba brdové asistenty ABS a EBD, standardem je i systém VDC (Vehicle Dynamic Control) a elektronický diferenciál se zvýšenou svorností. Podle údajů výrobce bude mít vůz oproti svému předchůdci citlivější a přesnější řízení.
Nissan 370Z Nismo, jenž se k prvním prodejcům dostane v průběhu letních měsíců budek dispozici s vcelku bohatou doplňkovou výbavou, přičemž punc exkluzivity přidává sportovní interiér se vším, co k tomu patří a pomyslnou třešničkou na dortu bude plaketa s výrobním číslem. Případný zájemce po získání dostatečných finančních prostředků pak bude muset už jenom vyřešit dilema, jakou barvu z pětice nabízených si zvolí. K dispozici je perleťová bílá, stříbrná, černá, červená a grafitová šedá.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan 370Z Nismo
 
Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků