Nissan 360 živě: Řídili jsme Leaf Nismo RC, první závodní elektromobil

6 komentářů

Vana666
1. září • 17:09

A jaký je teda závěr ? Podařilo se Nissanu dokázat, že elektrický pohon a požadavky na okruhový závodní speciál se sice v principu nevylučují, ale že v praxi je to stejně nepoužitelné ?

Fantomas
31. srpna • 19:25

Tak závodní auto, jo? :-))
Vyrábět závodní auta s takovými parametry by se mělo zakázat, protože je to naprosto zbytečné plýtvání.

osmpět
31. srpna • 18:06

První závodní elktromobil byla TESLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

runner42
31. srpna • 10:17

Myslel jsem si, že Leaf Nismo RC je takové to autíčko na dálkové ovládání... To by totiž odpovídalo možnostem pohonu na baterie (80% hmotnosti baterky a zbytek autíčko).

Vana666
31. srpna • 9:34

Uf, elektromotor i baterie pocházejí ze silničního Leafu, tady jsou nasazeny v mnohem lehčím autě a stejně mají problém vydržet pouhých dvacet minut v podstatě nepříliš rychlé jízdy ? Kolik potom vydrží originál ?a ješté pár poznámek:- motor s točivým momentem od nulových otáček samozřejmě výhodu má, ale prakticky jen tu že pro rozjezd nepotřebuje spojku. Jinak v nulových otáčkách je nulový i výkon.- pochybuji že zmíněné lepkavé obutí je zatíženo momentem na kolech pouhých 280 Nm. Ve skutečnosti tam bude těch newtonmetrů kolem 2000 a ty vydrží od nuly do cca 40 km/h a teprve pak budou plynule klesat až do konečných cca 550 Nm při maimálce 150 km/h. Vyplývá to přece jasně z přiložených technických údaů.

runner42
31. srpna • 10:13

Samozřejmě. Každému, kdo si někdy projel závodní okruh a viděl tu spotřebu paliva musí být nad slunce jasnější, že přes baterie cesta k závodění nevede. A pokud si už někdo uvědomí energetické nároky na závodní auta, zároveň v krystalicky čisté podobě spatří impotenci stávajících elektromobilů.Představy některých o jejich výměně jsou také zcestné. Není nic horšího, než častá nutná zastávka v boxech, která by byla soutěží mechaniků týmů. Nuda.

Doporučujeme

Články odjinud