Nissan 360 živě: První znovuzrozený Datsun se jmenuje Go

Pod názvem Datsun Go se skrývá levný a prostorný pětidveřový hatchback pro rychle se rozvíjející trhy.

Jméno Datsun, které japonský Nissan používal na zahraničních trzích v letech 1958 až 1986, se vrací jako nízkonákladová značka převážně pro třetí svět. To už víte. A víte už i to, že prvním modelem znovuzrozeného Datsunu se stane jednoduchý pětidveřový hatchback jménem Datsun Go. Nissan ho v noci na pátek středoevropského času ukázal zástupcům médií z celého světa na akci Nissan 360 v jižní Kalifornii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Až na velkou masku chladiče je Go tvarován velmi střízlivě

Protože jsme u toho, můžeme vám vedle oficiálních informací ukázat také nějaké fotografie přímo z místa a zprostředkovat první dojmy. Designu dominuje výrazná lichoběžníková maska se zkosenými rohy na způsob erbu a šestiúhelníkovým výpletem, která má autu dodat sebejistý a majestátní výraz – samozřejmě v kontextu cílových trhů. Proporce karoserie jsou veskrze účelné, s důrazem na vnitřní prostor, ale zadní partie oživuje výrazný prolis, přecházející z bočních dveří přes blatník až po víko zavazadlového prostoru. 

Datsun Go nezapře, že je levným automobilem. Tenké dveře by mu v testech Euro NCAP asi rekodní bodové skóre nezajistily, jednoduchý přístrojový štít je tvořen v podstatě jen rychloměrem se základní sadou kontrolek a krycí plato byste v zavazadlovém prostoru hledali marně. Volant je samozřejmě plastový. Přesto není Datsun Go uvnitř pojatý tak stroze jako třeba i nám dobře známá a globálně úspěšná Dacia Logan.

Například výlisek palubní desky je tvarově poměrně komplikovaný a nechybí na něm vyvýšená středová konzola, díky které je řadicí páka příjemně na dosah – podobně jako ve Fiatu 500 nebo třeba Fordu C-MAX. Sedadla nevynikají bočním vedením, ale jsou pohodlná a hlavně se na nich usadí i čtveřice dospělých, o což půjde cílové skupině především.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Do kufru výrazně zasahují podběhy; rozmazleným Evropanům by vzadu bylo těsno

Nissan míří s Datsunem Go zejména na nové trhy mimo stagnující Evropu, stále blahobytné USA a přesycené Japonsko. Na tyto vyspělé regiony bude podle Nissanu už v roce 2016 připadat pouze 40 % světového trhu s automobily.

Datsun Go má být plnohodnotným autem pro rodiny, pro které bude kupní cena ekvivalentem až tříletého čistého příjmu. V první fázi Nissan plánuje prodávat Go v Jižní Africe a Indonésii, ale také v Rusku. Hlavním trhem bude ovšem Indie, kde byl vůz i z podstatné části vyvíjen.

Už v polovině července jsme informovali, že Datsun Go stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 450 mm a je 3 785 mm dlouhý, 1 635 mm široký a 1 485 mm vysoký. Vůz by měl být dodáván výhradně s pětidveřovou karoserií a atmosféricky plněnou zážehovou jednotkou 1,2 l v kombinaci s pětistupňovou, manuálně řazenou převodovkou a pohonem předních kol.

Náklady na cestu a pobyt redaktora hradí Nissan Česká republika.

Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků