„Nikdy se nevzdávej,“ říkal Louis Chevrolet. Americká legenda je tu 100 let

5 komentářů

aragorn
15. listopadu • 17:15

Never give up, never surrender. :-D

Roman
16. listopadu • 6:41

Taky mě to hned napadlo ;-)

baboon
15. listopadu • 17:10

Když v roce 1953 Chevrolet Division představil Corvette, o žádný "ostrý" vůz se nejednalo. Byl vybavený řadovým šestiválcem z pick-upu.
Dravost začala vzrůstat až po instalaci V8.

Jerry12
15. listopadu • 18:34

To je historicka deformace, stejne to bylo s Mustangem. Naprosta vetsina jich taky mela na tehdejsi dobu uplne bezny motory. V8 ve vetsim objemu byla luxus a to auto se stalo modlou kvuli tomu, ze slo usetrit na naprosto oholenyho Mustanga s V8 a pak ho neuveritelne vysperkovat podle toho jak byly penize. Zakladni motory byly radovy 6valce a pozdejc "maly" V8

baboon
15. listopadu • 20:11

Ad Jerry12:
Ano, to je pravda, jenže Mustangy se již od začátku výroby nabízely volitelně s ř6 a V8 - byť zpočátku jen 289 cu.i. Konkurenční T-Bird také nastoupil s V8, ale Vette měla na "výběr" jen ten šestiválec + dvoustupňový automat, a třeba ve srovnání s (o tři roky starším) Muntzem Jet, který používal motory Cadillac, to bylo nedostatečné.
Chevrolet Division ostatně takový motor dříve ani neměl. První vlastní V8 přišel až s modelovým ročníkem ´55, ačkoliv byl ve vývoji již před válkou.

Doporučujeme

Články odjinud