Nabídka sportovních modelů BMW „M“ by se v budoucnu mohla rozrůst o vlajkovou loď BMW M7, založenou na limuzíně sedmičkové řady. Naznačil to šéfkonstruktér divize M Albert Biermann v rozhovoru pro britský Autocar.
„Rád bych v tom segmentu trhu soutěžil,“ řekl. „Jsou tam peníze, které stačí zvednout.“
Biermann dále vysvětluje, že produktové plány jeho oddělení zatím s modelem M7 nepočítají. Přesto je jeho vyjádření důležité. Naznačuje totiž další posun ve vnímání značky M ve vedení mnichovské automobilky.
Před deseti lety se její představitelé zapřísahali, že nikdy neudělají M verze modelů X5 a 7. Jejich vysoká hmotnost a velké rozměry byly podle tehdejšího paradigmatu neslučitelné s hodnotami představovanými ikonickým písmenem.
Jak to dopadlo v případě velkých SUV, víme dobře. Modely X5 M a X6 M se už nějakou dobu vesele prodávají. Loni k nim přibyly také varianty M50d, poháněné tri-turbodieselem. A když může značku M vozit těžkotonážní SUV, proč by si ji nezasloužil velký sedan?