Nikdy neříkej nikdy. BMW koketuje s modelem M7, který nikdy nechtělo

Nabídka sportovních modelů BMW  „M“ by se v budoucnu mohla rozrůst o vlajkovou loď BMW M7, založenou na limuzíně sedmičkové řady. Naznačil to šéfkonstruktér divize M Albert Biermann v rozhovoru pro britský Autocar

„Rád bych v tom segmentu trhu soutěžil,“ řekl. „Jsou tam peníze, které stačí zvednout.“

Video | Technika | Sportovní auta | Fascinace | Kupé | BMW | BMW řada 3

BMW M3 a M4: z 0 na 100 km/h za 4,1 s, spotřeba 8,3 l/100 km

Biermann dále vysvětluje, že produktové plány jeho oddělení zatím s modelem M7 nepočítají. Přesto je jeho vyjádření důležité. Naznačuje totiž další posun ve vnímání značky M ve vedení mnichovské automobilky. 

Před deseti lety se její představitelé zapřísahali, že nikdy neudělají M verze modelů X5 a 7. Jejich vysoká hmotnost a velké rozměry byly podle tehdejšího paradigmatu neslučitelné s hodnotami představovanými ikonickým písmenem.

Jak to dopadlo v případě velkých SUV, víme dobře. Modely X5 M a X6 M se už nějakou dobu vesele prodávají. Loni k nim přibyly také varianty M50d, poháněné tri-turbodieselem. A když může značku M vozit těžkotonážní SUV, proč by si ji nezasloužil velký sedan? 

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků