Nezvládáte nastavit navigaci? Ve Velké Británii vám nevydají řidičák

28 komentářů

FRČ
20. dubna • 20:48

Naprosto souhlasím. Automobil je technická věc a tu musí v každém případě ovládat jen technicky velmi zdatný člověk. Auto není knihovna, příroda nebo historie, filozofie, zkrátka humanitní věc. Když jde někdo studovat např. elektrotechnický obor, také skládá závěrečné zkoušky, a jestliže na to nemá ,,buňky'' (nesloží zdárně zkoušky), nemůže ze zákona v tomto oboru vykonávat praxi. Stejné to musí být i v případě řidičských schopností. Kdo je nemá, nemá za volantem co dělat. Technika aut je a bude stále složitější a tomu musí odpovídat i schopnosti řidičů. Proto je důležité, aby autoškoly používaly pokud možno co nejnovější a pro někoho tu ,,nejsložitější'' techniku. A tu musejí žáci ovládat tzv. ,,levou zadní''. To, že si potom pořídí jednodušší auto je úplně jedno, protože už budou technicky připraveni k používání jakkoliv složitého auta s kterým se můžou kdekoliv setkat (v zaměstnání, na dovolené, v půjčovně, v náhradním vozidle...). Auto může být i zbraň, která v rukách neschopných může napáchat obrovské škody.
Ještě by bylo přínosné, kdyby se v autoškolách zavedly povinné zkoušky zručnosti (škola smyků a podobně). Není horší věc, než potkat vystrašeného, zmatečně pomalu jedoucího, absolutně nejistého řidiče, který navíc něco hledá na palubce kde co zapnout, vypnout a přitom kličkuje ze strany na stranu.

Mrdokvas
19. dubna • 11:33

Hlavně vtloukat autoškolákům do hlavy že se jezdí 90! néé 70km/h! mimo město a že ve městě se jezdí 50 né 40!! 3-[

brk77
19. dubna • 16:47

Až se rozkoukají, tak začnou jezdit normálně. Žádný učený z nebe nespadl. Všichni čerství řidiči jezdí zpočátku až přehnaně opatrně a typicky hodně pomalu. Zvykají si. Výjimkou jsou namachrovaní frajírci, které pak člověk potkává v lepším případě v příkopu.

Kuk Vykuk
18. dubna • 22:23

Jeden kokot (18ti letej kopálista jak jinak) to do mě z boku nakouřil protože prej mu navigace ukázala, že má odbočit doprava 3-[ On v levém pruhu já v pravém. Nevím možná je od mala zvyklej jezdit v tanku a myslel si že krz mě v pohodě projede...

Kuk Vykuk
18. dubna • 22:17

Matalči founů vpřed! :-D

Antiautomat
18. dubna • 21:13

....zakladna podmienka by mal byt ucet na jeb-buku, ze. Ale klud, dockame sa aj toho.

Karel Sachr
18. dubna • 19:10

Protože světu vládnou debilové, protože zákony vymýšlí debilové, protože v autoškolách pracují debilové, tak i na silnicích je to samej debil. A vrcholem debilství je zakázat používat mobily a potom nutit používat dotykové navigace. Za jízdy samosebou, neumím si představit, že ti věčně závodící a spěchající debilové zastaví na parkovišti, aby si klikali do navigace. Tak debilům zdar!

iceaxe
18. dubna • 19:03

Taky bych byl pro rozšířenou výuku couvání.
Na vánoce mi mladej z PPL zboural sloupek oplocení (opatřený ze všech stran odshora dolů reflexní samolepkou), a dnes (po opravě tam stál týden), zase (místní strejda s pivní tváří ::-D)
Vjezd k baráku širokej 4 metry, a s fábkou se nevešel...

QDoyucn*42cef
18. dubna • 17:35

"... bude určovat pokyny řidiči nový software satelitní navigace."Panove redaktori, to jste tem chudakum pekne zavarili. :-D Oni se ted budou muset pred jizdou presvedcit, zda je v navigaci skutecne novy software. Ten stary je zrejme senilni a nezvlada to ;-)

qwertz
18. dubna • 16:58

žádný div, britové míří posledních 100 let nekratší cestou do prdele.Vzhledem k tomu, že každé auto má jinou navigaci (pokud ji tedy vůbec má), polovina z nich je naprosto nepoužitelná, a někdo podle toho ani jezdit nehodlá, je tohle celé jen další britská stupidita v řadě.

eLzyx
18. dubna • 16:39

jsem pro. Je potřeba aby se při závěrečných zkouškách ptal zkoušející i na věci typu ... "představte si, že se Vám mlží čelní sklo, co uděláte?", "představte si, že se Vám mlží vnější zpětná zrcátka, co uděláte?", "představte si, že je venku sníh, auto máte zapadlé ve sněhu, chcete se rozjet, ale auto Vám samovolně ubírá výkon, co uděláte? ... správně vypnete protiprokluzový systém ... jak? OK, a co uděláte poté, co se rozjedete?", "jak si na rádiu zapnete odběr dopravního hlášení?", "je noc a auto za vámi Vás oslňuje, co uděláte?" ... možná se to zdá mnohým jako triviality, ale když pak jedete s řidičem, co má 15 let oprávnění a vůbec netuší jak odstranit zamlžení skel a zrcátek, čumí přes otřený průzor, tak si říkáte, že je něco špatně.

Marty
19. dubna • 8:50

jojo, ve sněhu ti určitě pomůže vypnout protprokluzový systém, hlavně u zadokolky, to se rozjedeš jedna básen. Hahaha. To protočí kola a stojí na místě. Co takhle ty kola něčím podložit vid, třeba koberečky z auta:-D:-D:-D Prej protiprokluz:-D:-D:-D

Nikoloki
19. dubna • 10:27

Vypnout :-D - zejména je-li nevypínatelný :-P …

FRČ
20. dubna • 18:46

Jednoduchá rada - nekupovat auto bez vypínatelného protiprokluzu a ESP. Ať se nesolidní výrobci chytnou za nos. U solidních výrobců naprosto běžné od základních výbav.;-)

puk123
19. dubna • 9:13

Ten systém jněkdy sám snižuje výkon motoru. Za určitých podmínek to může být řešení. Třeba do kopce, když se pak kolo vždy prohrábne na pevnější podklad. Na některých autech však ani vypnout nejde.

Marty
19. dubna • 10:15

když je sníh uklouzaný nebo umrzlý tak dřív zničím převodovku, spojku a gumy, než se někam prohrabeš, chce to nebýt línej, vylézt ven, odhrabat borčus kolem kol a kola podložit, pak vyjedeš odevšad:-D

puk123
19. dubna • 11:56

Proto píšu, že je to za určitých podmínek. Předpokládám, že u mne by taková situace mohla nastat tak jednou za 10 let.

CHc8^2n*
18. dubna • 17:48

Ono je to cele dost nepochopitelne, predevsim tedy u generace milenialu svazanych s IT snad pupecni snurou.
Frekventanti autoskoly maji byt zkouseni z ovladani systemu, kterym auta vubec nemuseji byt vybavena, neb neni povinny? A kdyz uz jim vybavena auta jsou, zpusob jeho ovladani muze byt auto od auta propastne rozdilny. A kdyz nekdo nedokaze hlasem ovladat navigaci, treba z duvodu koktani, nedostane ridicak?
Coz takhle radeji budouci ridice zkouset z nastaveni systemu pro mereni tlaku v pneumatikach, jez je povinny a pritom spousta lidi ani netusi, ze neco takoveho v aute ma.

Mirek
18. dubna • 21:02

A nejen to, když koktá, ale němí si budou muset sehnat tlumočníka! :-D
A všichni, kteří vlastní auta bez navigace, si budou povinni navigaci dokoupit. :-D Po dokoupení navigace budou automaticky přezkoušení z ovládání navigace. :-D
Že by přece jen nebyl Kocourkov jen v Česku?

eLzyx
18. dubna • 18:11

tedy nejde o to, jestli to umí ovládat v konkrétním autě, ale o to, rozpoznat jestli je schopen základního myšlení. A naučit lidi, aby si alespoň jednou přečetli manuál ke svému vozu.
Nejde o to, jestli ví kde přesně má hledat tlačítko na rozmrazování zadního skla, ale rozpoznat, jak se daný žák zachová během jízdy, kdy tato hypotetická situace nastane. Ví, že je to nejčastěji tlačítko s piktogramem obdélníku a pár vertikálními vlnovkami? OK. Že by se to mělo nacházet někde na středovém panelu? OK. Nemůže to letmým pohledem najít? Zastavil bezpečně někde u krajnice, na parkovišti atp. aby si to mohl dohledat? OK.
Začal se během hledání tlačítka chovat zmatečně, dlouhou dobu nesleduje provoz? Vyhazov. Kašle na to, že se stejně kouká jen bočními zrcátky? Vyhazov. Nemá ponětí, že by něco takového mohlo v tom autě být? Vyhazov ...

tom
18. dubna • 18:56

A neni lepsi, kdyz se nauci pouzivat ta bocni zrcatka poradne? S Bckem muze ridit i dodavku, tak prostredni zpetne nema a tak zmatkuje...

jehoVista
18. dubna • 17:12

No jiste. A jeste jak si najet pro listecek na placenem parkovisti, jak si omest boty od snehu pred vstupem do auta nebo jak pridelat na strechu kajak, ze ano? Jako pekna pitomost mi prijde i ta navigace. Clovek ma umet jezdit podle predpisu. Zbytek veci nejak vyresi kdyz to bude potrebovat. Ze mi pres noc zapadne auto snehem a ja nebudu umet vyjet neni vec, ktera by neak ohrozovala provaz. Jak si odmlzit okno je sice uzitecna znalost, ale tady uplne staci fakt, ze clovek se zamlzenym oknem nesmi jet. Jak si to poresi uz bych nechal na nem.

Quebe
18. dubna • 20:38

"uplne staci fakt, ze clovek se zamlzenym oknem nesmi jet"Tak určitě. Člověk, který neví, co se zamlženým oknem určitě zastaví a dál nepojede, už to vidím :-D

puk123
19. dubna • 9:04

To je přesně ta elementární otázka! A schopnost rozlišit, jestli vůbec mám jet a jak. Například teď, dojede pod zasněžený neupravený kopec s letními gumami a hlavní myšlenka je, že musí dojet do rachoty. Pak skončí v půce kopce, který zablokuje na celé dopoledne. Tohle by měli vysvětlovat a zkoušet. Nastupující generace žije v tom, že může zkusit znovu stejný level od začátku a v nejhorším dostane další život.

Jan Taraba
18. dubna • 17:38

Když na silnici bude méně úplných kopyt, bude to jen dobře. Dnes bohužel dostávají řidičáky lidé, co si pletou levou a pravou stranu, lidé, co neumí základní orientaci, lidé bez elementárních technických schopností, lidé s vážnými poruchami pohybové koordinace, lidé s nulovou schopností chápat obsah zákona (pouze se ho ke zkouškám nabiflují). Když tihle na silnici nebudou, nikomu s rozumem to vadit nebude.

Dagmarrr
18. dubna • 17:38

Zní to triviálně, ale mnozí si neumějí zajet ani pro parkovací lísteček... Buď do sloupku či závory rovnou najedou a nebo by potřebovali natahovací ruku jako Saxána... A mnozí ani ten lísteček při odjezdu neumějí nechat přečíst čtečkou... A odmlžit auto umí rychle jen málokdo... A mnozí si třeba dají vnitřní cirkulaci v tunelu, zapomenou na to a pak odmlžují a odmlžují a utírají.... Jsem pro záludné otázky, ale né pro ty, které jsou jen ve spojitosti s komfortní výbavou. Jak používat hlasové ovládání a nebo zadávat do navigace souřadnice GPS..., to asi nemusí každý k bezpečné jízdě umět.

eLzyx
18. dubna • 17:37

kontrolovat jak si žák najede k automatu na parkovací lístky? Rozhodně. Vždycky pěním, když vidím ta nemehla, co si najíždí 5x a pak stejně raději vystoupí.
Jak si přidělat na střechu kajak nebo jiné břemeno? Rozhodně. Hlupáků, co vezou na střeše OSB desky přikurtované jen gumicuky vídám každou chvíli.
Ty otázky nemají rozpoznat jestli zvládnete konkrétní úkol, ale jestli umíte myslet. A jak bezpečně se při tom chováte vůči okolí. A podle toho vydat či nevydat řidičské oprávnění.

brk77
18. dubna • 21:32

To je ještě v pohodě. Když jsem ale na čtyřproudovce spojující dva větší města potkal oktávku se čtyřmi lidmi uvnitř, staženými okenky a každý z nich včetně řidiče ty OSB desky jednou rukou asi tak v kilu držel na nosiči, tak jsem se sakra rychle snažil dostat před ně. Dodnes nechápu, jestli to byl nějaký klub kulturistů, nebo jak se jim to v té rychlosti vůbec mohlo podařit udržet.

Doporučujeme

Články odjinud