Nezlobte se na ministra dopravy. Určitě ví, co dělá [komentář]

55 komentářů

CO2
22. srpna • 14:27

Hlavně, ať si připlatí řidiči aut, jejichž auta mají vysoký obsah škodlivin CO2. Poškozují zdraví všem a způsobují rakovinu, a to nejen kvůli přítomnosti aditiv v benzinu či naftě.

Bobby Deerfield
20. srpna • 22:06

Spíš by mě zajímalo, kde vlastně ministr dopravy našel kompetenci ke zřizování radarů na dálnici a ke zvyšování pokut. Předpokládal bych, že se jako MD bude starat spíš o urychlení oprav. Případně by si jako domácí úkol mohl vzít na starost výstavbu nových parkovišť na dálnicích. Stará se zavírají, případně je zabírá policie pro své pokusy. Nová však nevznikají.:-/

Karel
19. srpna • 6:46

Bylo by zajímavé, kdyby provinilec mohl určit, zda peníze za pokutu půjdou tam kam nyní, nebo například na dobročinný účel.

Vena
18. srpna • 21:07

Myslím, že pan ministr odpoví hned jak si zase zobne a jestli povede ministerstvo s podobnými ekonomickými výsledky jako SKANSKU, tak potěš pámbů, ale oni to se vým kámošem Andreem na Čapím hnízdě nějak vymyslí.
PS: už, prosím vás, nikdo Ťokovi tu marjánku nedávejte, bude to lepší pro všechny.Díky

Topík
18. srpna • 18:12

Lopatu, asfalt, válec+24 hodinovou směnu! To je jediné, co bych tomu hňupovi svěřil! Že má nebezpečné silnice samou díru, to neřeší darebák! Ale jak vytahat z lidí ještě více peněz na pokutách, to mu jde moc dobře!

JirkaK
18. srpna • 15:52

Před chvíli jsem se o tom pohádal s otcem. Přišel celý nadšený, že se budou zvyšovat pokuty za rychlost na trojnásobek, že to slyšel v rádiu. A jak teď všichni ti "piráti" co jezdí jako dobytci dostanou na prdel a budou hodní. Jeho se to přece netýká, on jezdí podle předpisů. Tak jsem mu zkusil vysvětlit, že to znamená hlavně to, že až mu někde náhodou změří za cedulí pětapadesát, bude ho to stát čtvrt důchodu. Nejsem si jistý, jestli to pochopil.
Hlavní problém této země vidím v tom, že řidiči jsou doslova lovnou zvěří a nemají zastání. Pokud by někdo podobnou kravinu vypotil v Rajchu, ADAC ho obratem rozcupuje. U nás máme BESIP, AČR, možná i nějaké další autokluby, ale ty jsou vesměs jen prolezlé profesionálními řiťolezci a o lidi se nestarají. Spíš tyhle debilní návrhy ještě schvalují. Není čas to změnit?

Mic
18. srpna • 12:54

Výše pokuty by se spíše měla odvíjet od výdělku/majetku. 2000Kč za rychlost je pro prodavačku likvidační a dostatečně poučná....pro právníka je to výsměch...nejsem zastáncem omezování schopných lidí, ale v tomto případě pro bohatý v podstatě žádné předpisy neexistují. Nějakým záhadným způsobem to ani body neřeší. Vozím lidi a každou chvíli slyším "zítra jedu s kamarádem, má jaguára a jezdí 200"...na mou otázku jestli ho stavěli dostanu odpověď, že už několikrát, ale že je mu to jedno......ta chyba je i někde jinde než v trojnásobku pokut....

Net
18. srpna • 14:10

Problém je, že pokuta se využívá jako zdroj příjmu městské (případně státní) kasy. Není to klasický trest, dokonce občas jsou řidiči motivováni předpisy porušovat (navazující zelené, které stihnete jen když pojedete mírně nad limit ve městě na přehledné čtyřproudé silnici, kde je padesátka apod).
Na to navazuje bodový systém a korupce, která umožňuje neudělení/vymazání bodů a mírné odklonění toku financí od příslušné kasy do mnohem bližší kapsy...
Skutečná bezpečnost se řeší jen zřídkakdy:/

Mike
18. srpna • 16:01

Jak je vidět, náš stát nebojuje za to, aby se jezdilo bez nehod, ale bojuje za to, aby vydělal co nejvíce peněz. Policie číhá na místech, kde se nic neděje .. běžně pokutují řidiče na čtyřproudové komunikaci, kteří jedou o 15 km více na prázdné silnici, kde je dovolena 90 km/h, ale to že na této silnici jezdí polské kamiony 100 km/h to policii nezajímá, to že zde i jinde polské kamiony předjíždějí i přes zákaz předjíždějí kamionů, to je jim jedno ... raději zastaví českého řidiče, který z kopce pustí trochu plynu a namísto 90 km/h jede 112 km/h. Bezpečnost není o rychlosti, ale o lidech, běžně na dálnici potkáte zmatkaře, jedou ve své HTP 100 km/h v levém nebo prostředním pruhu a neuhnou, prostě jedou oni a tak nikdo jiný nepojede, ale policie takové nepokutuje, proč? Raději budou vybírat za rychlost. Jezdí kolem nás samé vraky 15 let stará vozidla, díravé prahy, kola zarezlá, ale policii to nezajímá ... důležitější je přece rychlost, auto které jede 110 km/h oproti 90 km/h je automaticky nebezpečné. A to i přesto, že dnešní vozy zastaví na téměř poloviční brzdné dráze, jako vozy starší 7dmi a více let. Také policii nezajímá měření rychlosti kolem škol, oni raději jedou na dálnici, kde jestli jedete 130 km/h nebo 150 km/h, tak v tom není téměř rozdíl ... v Austrálii zavedli snížení rychlosti z neomezené a zvedla se jim nehodovost, proč? Lidí si z důsledku pokut neustále hlídají tachometr a nevěnují se řízení. Nehody nejsou kvůli rychlosti, ale kvůli nepozornosti řidičů, řidičů zmatkařů, kteří neví, jak mají jezdit. Denně potkávám na dálnicích řidiče, co jezdí vlevo a vpravo nikdo nejede, oni neuhnou, 5 minut za nimi jedete a nic, proč toto nepokutuje policie? Denně vidím, jak polský řidič přejel sjezd, tak se otočí do nájezdu do protisměru a jede tudy zpět, někteří běžně couvají na dálnicích, kamiony nerespektují značení, v omezení na 80 km/h se kamion lepí na vozidlo, aby přidalo, proč je nikdo nekontroluje?Zkrátka policie si vybírá jak vydělat peníze, ne jak udělat provoz bezpečnější.

JirkaK
18. srpna • 18:54

Dneší vozy zastaví na poloviční dráze než auto vyrobené před sedmi lety? To se před sedmi lety začaly montovat nějaké brzdné radlice nebo co? Můžeš prosím uvést praktický příklad který by to potvrdil? Naopak třeba já znám praktický příklad, kdy bylo objektivně změřeno že Mercedes řady W124 z roku 1990 má kratší brzdnou dráhu než zánovní dvojkový Superb 1.4TSI a vyhýbací manévr šel tomu starému Merglu taky líp. Ono je totiž problém v tom, že dnes jsou ty auta běžně o tři - čtyři metráky těžší než kdysi......

puk123
19. srpna • 8:35

To bude zřejmě tím,že v moderních autech máš čtvrtinovou reakční dobu. :-)

Quebe
18. srpna • 19:16

Tu poloviční brzdnou dráhu bych taky chtěl vidět. Dotyčný asi porovnává žigula s porsche 911 nebo si myslí, že pro brzdnou dráhu platí jakási obrácená forma Moorova zákona.

mpolan
18. srpna • 16:06

Namísto keců na webu jdi s tímhle programem do politiky. Třeba se vás sejde dost i na založení strany a budete mít tolik příznivců, že projdete i do parlamentu.
Aneb... kecat umí každej druhej.

Lord Owl
18. srpna • 12:23

Pan ministr mluví do větru, to je všem jasné. Jestli mu bude u novely zákona asistovat (čti diktovat) nějaký samozvaný odborník z Ministerstva vnitra nebo Policejního prezidia, pak se máme na co těšit. Ještě nesmíme zapomenout na všeznalé poslance, kteří toho o dopravě a přestupcích v ní tolik ví.Problém arogance na silnicích se nevyřeší sám jenom pokutami, které jsou díky dosti těžkopádnému postupu státní správy (který je ovšem mnohými řidiči žádaným jevem) takřka nevymahatelné. V téhle společnosti ještě po generace bude výsměch státní moci "in" a naopak pokora "out". Podobně i sama státní moc reformou své vlastní podstaty hned tak neprojde, protože k tomu ve společnosti prostě není nálada a tak se jenom tlachá, tlachá a tlachá....

Quebe
18. srpna • 12:28

Výsměch státní moci je pouze obrannou reakcí na akce státní moci. Copak k tomu, co předvádí, lze mít nějaký respekt a pokoru? Lidé budou respektovat toho, o kom budou přesvědčení, že jedná v jejich zájmu, aby jim bylo lépe a dobře se jim žilo. A k tomu má, s prominutím, současná státní moc asi tak daleko jako pračlověk k letům do vesmíru.

mpolan
18. srpna • 20:24

Lidi v téhle zemi nebudou respektovat nikoho ještě tak dvě, tři desítky let. Tedy za předpokladu, že se začne hrát více na notu odpovědnosti a ohleduplnosti. Pokud ne, nepomůže ČR ani sebelepší vláda.

..
18. srpna • 12:41

Státní moc se bohužel pocitově i fakticky oddělila od zájmů občana a vzniká zde rozpor.
Občan stále ještě věří, že stát je jeho a měl by se tedy chovat a jednat v jeho prospěch a v jeho zájmu. Kdežto stát si vytvořil mylný dojem, že je samostatným subjektem, občanům nijak nepatří a že občané jsou tu jen v jakémsi nájmu.
Dokud se tento postoj státu nezmění, nezmění se ani jeho chování.

R
18. srpna • 13:28

Souhlas, to by ale na tech úřadech a magistratech se muselo něco změnit. ..a chtějí to? No minimalne pro politické strany to jsou potencionální voliči a tak si je hýčkají. ..

dzelo
18. srpna • 11:22

Silně pochybuji že toto je člověk na svém místě! Kromě řečí že to nebo ono nejde ještě nic neudělal a líhnou se mu v hlavě jen takové blbé nápady jak obrat řidiče o další peníze. Výše pokut je na úrovni okolních států ale platy ne o tohle by se mohl starat! To že po českých dálnicích se dostaneš pomaleji k cíli jak po okreskách ho nezajímá,výběr mýta postaru aby se ještě mohl někdo trochu napakovat, myslí si že silnice opraví za tři měsíce v roce no prostě nicmochr. To se tedy ANO vytáhla-jestli má v záloze ještě další takové odborníky tak chraň nás Bůh!

Zelí
18. srpna • 11:13

Každý ministr musí vypadat, že něco dělá, že se něco na ministerstvu děje.... Pokud to v hlavní náplni vázne, tak se holt musí najít nějaká vedlejší nepodstatná záležitost, která se řádně nafoukne, aby zásadní neschopnost nebyla tak moc vidět. Hlavní náplní ministerstva dopravy, ke které se i soudruh Tok velkohubě přihlásil je zrychlení výstavby nových dálnic. A tady jeho koráb hned najel na mělčinu... vše stojí tak, jak stálo dosud. Takže se najede na vedlejší program a to jsou pokuty....... V prvním kole vymyslel dálniční úsekovky, aby soudruzi z rakouska dostali další balík peněz za měření a dále rozpoutat hysterii se zvýšením sazeb u pokut..... prostě horší škůdce jako slavný Bárta.

luke
18. srpna • 10:29

někde sem četl, že chce zvýšit postihy za alkohol za volantem, nedodržování vzdálenosti, nedovolené předjíždění, a podobné.. s čímž naprosto souhlasím, protože tyto přestupky prokatazelně nehodovost zvyšují..pokud chce buzerovat o překročení rychlostního limitu a zavádět kamerové měření na D1, tak tím nevím jestli chce uplně pomáhat nebo jenom vytřískat z lidí peníze.. holt se může stát, že někdy někdo spěchá a pokud jede slušně a rozumně a technický stav auta a komunikace to dovoluje, tak překročení rychlosti nemusí znamenat větší riziko.. Na druhou stranu slušně a rozumně v této zemi drtivá většina řidičů nejezdí, místo toho se lepí na auto před sebou a podobně, takže vlastně možná s těma pokutama vlastně aj souhlasím..

Ludek_II
18. srpna • 10:47

Chudáci Rakušáci. V každé druhé dědině krabicový fotoradar. Pak se musí opilci s Jaguárama jezdit vybíjet k nám, když doma se musí chovat slušně. http://brno.idnes.cz/nehoda-drogy-ridic-znojem... ...

Břeťa
18. srpna • 10:28

Pan ministr je hlupák,ona rychlost je nebezpečná? Když posadím ožralu do Favoritu a ve 130 začne brzdit na tankodromu D1 tak zastaví po delším úseku než nové BMW na německé dálnici ve 180. Tady ať ministr hledá problém ve větší nehodovosti,ale určitě ho nevyřeší tím,že z lidí udělá ještě větší chudáky.

Ludek_II
21. srpna • 8:02

Hlupák jsi ty. Bawo i Favorit maji proste jezdit max 130 a hotovo.
Ale hlupák jsem i já, že se s tebou vubec bavim a zdrzuju. :-D

Ludek_II
18. srpna • 10:27

Lidičky ja vám nerozumím. Když se píše o praseti Půčkovi, tak lamentujete, že jsou u nás slabé tresty a malé pokuty + argumentujete Rakušanama a Němcama, že tam by platili hříšníci 50 Eur + zabavení auta.Když ministr řekne, že se teda pokuty zvednou, tak lamentujete, že Policie má kontrolovat zip a že ty pokuty stejně nic nevyřeši.KUDLA, TAK CO VLASTNĚ CHCETE ?? :-D

D.
18. srpna • 13:56

To se jdi zeptat na novinky.cz, tam je podobný volání po vyšších trestech k vidění.

Ludek_II
18. srpna • 21:23

A víš, že ty vyšší tresty možná mají něco do sebe ? Jednou jsem viděl v Mikulově Rakušáka, co odhazoval odpadky. Když jsem se ho zeptal, proč to dělá a že jako bychom to měli rádi hezký i u nás, tak mi řekl, že v Říši by dostal 20 Eur pokuty. U nás prd, tak co by se namáhal s košem. Měl jsem sto chutí mu dát po hubě, ale vlastně ho i tak nějak chápu. A na těch našich silnicích je to taky vidět.

..
18. srpna • 11:31

To je jednoduché. Prostý člověk uvažuje nějak takto: Když něco provedou ostatní, tak jsou to debilové a hovada a patří jim co nejpřísnější potrestání. Když něco provedu sám, tak se vlastně nic nestalo, ten zákon je zbytečný a vlastně jsem jeho porušením ani nic špatného neudělal :-)
Takže trestat ostatní je správné, trestat mě je špatné :-))

Ales Beseda
18. srpna • 10:20

Současná výše pokut nemá odrazující charakter? Jak pro koho. Poslední dobou se ve spojení s nečekaným růstem české ekonomiky zmiňuje i nedostatek zaměstnanců některých profesí. Například řidičů profesionálů. Nemá kdo řídit autobusy, nebo kamiony. Současní řidiči odcházejí postupně do důchodu, v příhraničních oblastech odcházejí za lepšími výdělky do Německa, nebo Rakouska. Noví řidiči zoufale chybí. Dokonce tak zoufale, že to dopravce nutí zvyšovat mzdy! Rizik na silnici je mnoho. Řidič profesionál se podobá lovné zvěři, což přeháním jenom maličko. Stačí se jich zeptat. Pokud se policista usmyslí, prostě řidiče kamionu na něco "dostane". Ani snad ne tolik u nás, jako třeba v Rakousku, či Německu. Řidiči nejen, že jsou neustále jednou nohou v kriminále, jsou v neustálém stresu. Aby byli včas v cíli, aby dodrželi plánovaný harmonogram cesty, aby snižovali náklady, na něco nezapomněli, něco nepřehlédli, měli v pořádku náklad, technický stav, papíry, aby dodrželi AETR. Je toho spousta. Tlak na výkon ze strany zaměstnavatelů, tlak na dodržování pravidel a zákonů, naprosto běžné šikanování ze strany policie a celníků. Přičemž více než polovinu jejich mzdy tvoří takzvané "diety". Jejich výhoda spočívá v tom, že se počítají ve validních měnách, tedy těch "západních". Čím slabší koruna, tím víc si vyděláte. Například. Protože částka na výplatní pásce se pohybuje na hranici běžné, průměrné české mzdy. Je známo, že politika přitahuje sociopaty. Jsou to lidé neschopní empatie. Nesoucitný člověk je nemocný. A takoví nám vládnou. Chovají se k lidem po vzoru diktátorů. Nerozlišují, vidí jen masy. Vládnou hrozbami. Nedivím se tomu. Podívejte se na mladé matky, dělají totéž. Vychovávají děti hrozbami. Pak je odevzdají vzdělávacímu systému podle vzoru Marie Terezie. Ten děti odnaučí myslet a přinutí je poslušně papouškovat. Z nejposlušnějších žáků se pak generují elity. Ministři. Ťokové... Stupňování hrozeb je jedním z faktorů, který mladé lidi od řidičské profese odrazuje. Dnes už není problém dostat se za hranice rodné země, poznat svět. Není třeba kvůli tomu řídit kamiony a autobusy. Nechat se šikanovat psychopaty v uniformách a sociopaty v oblecích od Armaniho. Pokud nejste profesionální řidič, je vaše chování za volantem jenom vaše věc. Jste pány svého osudu. Jako profesionál ne. Dodržování pravidel je totiž jedna z posledních věcí, která vašeho zaměstnavatele obvykle zajímá...

R
18. srpna • 13:22

to Ales: souhlas

Driver
18. srpna • 12:48

Jestliže ve stavebnictví a autodoprava je nedostatek pracovníků, je to jen důsledek toho, že dělají za nízké platy. Po zvýšení pokut už odejdou i Ti, co ještě neodešli. Proč se ministr nezaměří na to, co nehody skutečně způsobuje a na drogy a alkohol? Když Vám na YouTube nahraji video z autokamery, jak cestují z Rozvadova do Brna, tak za ty 4h máte zdokumentováno tisíce případů nesprávné jízdy, každý polák co jede, tak nedodržuje vůbec nic... Ano, tady není vůle zlepšovat, tady se jen hledají příjmy. Fakt je ten, že většina řidičů neumí řídit. Pozná se to dle pravačky na řadičce, levačky na 12h, světel nahoru a neustále blikajících brzdovek. Šašci.

P.
18. srpna • 17:14

hmmm... asi taky podle tohoto pana padam do kategorie, co neumi ridit... jezdim s pravackou na saltrpace a na volantu s druhou na 11.... kdyz je horsi situace, tak na 10 a 2... sjezdil jsem polovinu Evropy (od Albanie az na Nordkap, od Ukrajiny az do Irska a jako bonus napr Island). Mam najeto neco pres 400tis km na vlastnich autech (zadna zapujcka ci firemni bouraky a pod, kde je jedno kdo bude platit poskozeni) . A to vse bez nehody. Proboha, proc hodnotite dobreho a spatneho ridice takto debilne? Dyt se tim sam shazujete na stejnou uroven jako ten ministr a jeho nazory.

Bobby Deerfield
20. srpna • 21:57

A proč vlastně jezdíš s pravačkou na šaltrpáce?

Ales Beseda
18. srpna • 13:35

Všichni víme, co se stane, když na silnici potkáme řádně označený policejní vůz. Většina řidičů zpomalí, připoutá se, odloží mobil, prostě se umravní. Takto funguje prevence. Stát nakoupil neoznačená policejní auta. Deklaruje tím, že preferuje represi. Ta totiž generuje víc příjmů než prevence (krátkodobě). Je prokázáno vědecky i statisticky, že represe nefunguje. Uvědomují si to i ti největší ignoranti. Zvyšování daní není politicky přijatelné. Je to nejen nepopulární, ale také to brzdí ekonomiku. Je tedy třeba vymyslet jiný způsob...
Je třeba politikům vzkázat, že nejsme děti a jejich průhledné snahy o zvyšování pokut chápeme stejně jako zvyšování daní. A že ty, kteří nám zvyšují daně, nebudeme příště volit. Stačí pár dobře zorganizovaných blokád v centru Prahy a krajských měst. Pár stávek řidičů z povolání. A ministr bude odejit. Demokracie je neustálý boj.

Neurotic
18. srpna • 10:11

Podlě mě se zvedne počet řidičů ujíždějících hlídce asi jich ted máme málo, protože se to vyplatí risknout hůř už na tom stejně nebudete. Výše pokutu má být nastavená tak, aby si každý nejezdil jak chce, ale zároven se nepokoušel všechny zabít ujížděním, když ho bude chtít policista kvůli přestupku zastavit.

petr
18. srpna • 10:18

Pokud by všichni jezdili podle předpisů tak jim žádné pokuty nebudou vadit. Z reakcí je zřejmé, že velké množství řidičů předpisy nedodržuje...

brk77
18. srpna • 15:07

Předpisy jako takové mi principiálně nevadí a povětšinou je nemám problém dodržovat. Ve městě 50 km/h, mimo město 90 km/h, OK. Problém jsou ovšem některé nestandardní situace. Typicky třeba páteřní městské komunikace, kde je běžně povoleno 70 km/h a víc. Pak tam někdo něco opravuje, flákne si tam omezení na 30 km/h, ale povětšinou už ho ani nehne, aby o deset metru dal nějakou další značku. Když to náhodou někdo slušnější udělá, tak maximálně zruší to předchozí omezení na 30 km/h, ale už tam nedá nic, co by mě vrátilo na obvyklou rychlost a tak tam je městských 50 km/h najednou strop.Pravidelně jezdím úsekem mimo obec, kde opakovaně praskla vozovka. Jedu 90 km/h, u problémového místa značka 50 km/h a pak už jen 50 km/h. Jedu stejný úsek z druhé strany a zase až po problémové místo jedu 90 km/h, i když v opačném směru jsem musel daný úsek projet 50 km/h a za zlomem už jen 50 km/h, i když protisměr má 90 km/h. Někomu bylo zatěžko nechat zabetonovat o dva sloupky víc a dát tam konec rychlostního omezení. V daných místech rychlost nedodržuje odhadem 90% řidičů, což o něčem vypovídá. Zbylých 10% řidičů v pozdně důchodovém věku nebo ve výrazné bodové tísni jen výrazně zvyšují nebezpečnost daného úseku, protože je předjíždí skoro všichni.Tohle ale nikoho neštve. Důležité je vybrat pokuty, případně nějaký ten úplateček za přimhouření oka.

Zek
18. srpna • 11:51

Pokud by všichni jezdili podle předpisů, tak by stát prostě zavedl předpisy nové, které by bylo nemožné, nebo takřka nemožné dodržovat. Vždyť s těmi pokutami se dopředu počítá, spousta obcí je bezostyšně uvádí přímo jako rozpočtovou položku. O bezpečnost provozu tady rozhodně nikomu nejde a nešlo.

Quebe
18. srpna • 10:28

Když se uvede v platnost zákon, že po ulici musí každý skákat po jedné noze a zpívat u toho skákal pes pod pohrůžkou pokuty, pojedete taky na stejné vlně - že kdo dodržuje, nemá se čeho bát? Ten problém je trochu někde jinde - a to v nesmyslných pravidlech.

D.
18. srpna • 10:08

Díky za konstruktivní snahu nejít jen po povrchu a neskončit u překlopení jeho neuvěřitelného vyjádření v jiném médiu na stránky autorevue.cz

Net
18. srpna • 9:58

Docela se těším na odpovědi, ale stále by mě zajímalo, kdy se policie zaměří třeba na nefungující zip?Kromě toho si myslím, že ministerstvo dopravy by místo represe mohlo vynaložit trochu snahy v informativním směru, vysvětlovat řidičům, jak se správně zipovat (nezařazovat se do pokračujícího pruhu zbytečně brzy, neblokovat auta, která se připojují až na konci, vytvořit si mezeru včas (v přůběžném pruhu), ale neřadit se do ní hned, jen si jí hlídat (v končícím pruhu). Nebo takové chování na železničních přejezdech, nechávání místa v křižovatce, pokud auta za křižovatkou stojí a není tam místo...

Pavel
26. srpna • 17:25

Ovšem jak to chcete zařídit, aby řidič, který má ŘP od roku 1970 a převážně jezdí z Prdelákova do Řiťky sledoval na ČT nějaký hloupý klip BESIP nebo si nedej bože přečetl aktuální pravidla provozu? Já alespoň chodil každý druhý rok na školení řidičů - referentů, kde jsem nové věci vstřebal.

Net
18. srpna • 10:00

A ještě jedna věc mě napadla, kterou zná málo řidičů... pokud se zastaví provoz třeba na dálnici, mají řidiči vytvořit průjezd pro vozidla IZS, jenže většina řidičů odmítá uhnout do odstavného pruhu a vytvořit (předpisově) průjezd mezi pruhy.

Neurotic
18. srpna • 10:08

Když to sanitka veme odstavným tak tam bude rychleji, potože se nemusí proplétat mezi auty a v zůžení, kde je na jedné straně beton a na druhé svodidla má smůlu...

Luke
18. srpna • 10:22

to jo, ale odstavnej pruh může být sám o sobě něčím blokovanej a pokud to bude nepojízdné auto, tak s ním asi nikdo nehne.. proto se vytváří volný pruh mezi auty. K reakci na předchozí přízpěvek, je pravda, že tady se to nepoužívá, stejně jako většina lidí neumí používat dvou pruhovej kruhovej objezd..

homer
18. srpna • 10:33

s tím dvoupruhovym kruháčem mě pouč, při změně pruhu jsou tam nějaký extra pravidla?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JirkaK
18. srpna • 15:39

To není o tom že to řidiči neumí, ale o tom že ten levý pruh na kruháči prostě nechtějí používat a je to v podstatě objektivně nemožné. Dvoupruhový kruháč je prostě kravina, pokud nemá půl kilometru v průměru. Pokud přejedu do vnitřního levého pruhu, potom přejezd zpět do pravého pruhu před výjezdem ven považuji za manévr který je extrémně nebezpečný a v hustším provozu nemožný. Proto stejně jako asi 95% řidičů jezdím vždy a zásadně pouze pravým pruhem, i když jedu o třičtvrtě kola a do levého mě nikdo nikdy nedostane.

Bobby Deerfield
20. srpna • 21:52

Kdybys ses někdy dostal třeba do Španělska, tak tam s tím problém nemají. A pravým pruhem jezdí jen ten, kdo sjíždí hned na dalším výjezdu. Jo, a ještě cizimci.

Vana666
18. srpna • 16:44

Pokud z kruháče vyjíždím později než naprostá většina provozu tak vnitřní pruh používám vždy. Je to mnohem rychlejší a nekysnu v kolonách tvořených zásadovými řidiči

mpolan
18. srpna • 17:10

Pokud tě ti z vnějšího pruhu pustí (jako že třeba v Praze na Vítězném ne).

Vana666
18. srpna • 17:57

Po Praze naštěstí jezdit nemusím

mpolan
18. srpna • 20:22

Jinde v ČR to není o mnoho lepší (České Budějovice jsou rovněž krásný příklad).

Vana666
18. srpna • 22:09

jsem z opačného konce republiky a u nás fungují vnitřní pruhy v pohodě

mpolan
19. srpna • 7:53

Tiše závidím...

mpolan
18. srpna • 15:58

Naprostý souhlas.

Doporučujeme

Články odjinud