Nezlobte se na ministra dopravy. Určitě ví, co dělá [komentář]

Návrh Dana Ťoka na ztrojnásobení pokut se u řidičů nesetkal s velkým pochopením. Dejme panu ministrovi šanci prokázat, že má tento nápad důkladně podložený neprůstřelnými fakty.

Ministr dopravy Dan Ťok vzbudil v minulých dnech značný ohlas, když se vyslovil pro drastické zvýšení pokut za některé dopravní přestupky. Uvítal by až ztrojnásobení sazeb například za překročení nejvyšší povolené rychlosti nebo telefonování za volantem.

Pokud můžeme soudit z odezvy na sociálních sítích i v komentářích pod články na českých internetových médiích, u řidičů se myšlenka pana ministra nesetkává s bezvýhradně nadšeným přijetím. Někteří naznačují, že to může souviset s horkem, které v minulých dnech panovalo, jiní rovnou označují Dana Ťoka za dopravního fašistu. A někoho obzvlášť podezíravého mohlo i napadnout, jestli náhodou nejde o odvedení pozornosti od citlivé kauzy tendru na mýtné.

Myslím, že je to k osobě pana ministra hrubě unfair.

Zajímavosti | Bezpečnost | Život řidiče

Policie nakoupí 88 aut s radary za peníze z povinného ručení

Pan ministr je přece zkušeným manažerem. Do funkce ho navíc nominovalo hnutí, které slibovalo, že bude řídit stát jako firmu. Proto věřím, že Dan Ťok jen tak neplácá do větru, co ho zrovna napadne, a že nehodlá dělat českým řidičům ze života ještě větší peklo bez pádných argumentů. Jestliže navrhuje zvýšení pokut za konkrétní přestupky, jistě to má podloženo důkladnými analýzami a objektivními fakty. Manažer přece řídí firmu na základě dat, nenechává se zmítat impulzivními úvahami.

Zajímavosti | Bezpečnost | Život řidiče | Statistiky | Názory

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Abychom dali panu ministrovi šanci prokázat, že má svůj návrh dobře podložený, položili jsme mu prostřednictvím tiskového odboru ministerstva dopravy několik otázek:

  • Pan ministr se domnívá, že současná výše pokut nemá odrazující charakter. Z jaké analýzy nebo jakých dat přitom vychází?

  • Proč právě trojnásobné zvýšení? Máme výrazně přísnější bodový systém a v přepočtu k průměrné mzdě čtyřikrát vyšší pokuty než v Německu. Proč to podle pana ministra nestačí a proč právě trojnásobné zvýšení podle něj přinese kýženou změnu?

  • Pan ministr uvedl, že vyšší pokuty by se mohly týkat telefonování a překračování nejvyšší povolené rychlosti. Mohl by pan ministr pro naše čtenáře uvést, u jakého procenta závažných dopravních nehod jsou konkrétně tyto dva faktory primární příčinou?

  • Vnímá pan ministr skutečnost, že počet dopravních nehod i závažnost jejich následků vyplývají nejen z jednání řidičů, ale rovněž – nebo snad dokonce zejména – z dopravně-technického stavu komunikací? Jaké konkrétní kroky podnikl pan ministr za dobu svého působení ve funkci pro to, aby naše silnice byly bezpečnější v technickém smyslu? (Povrch, přehlednost, značení, riziková místa…)

Zajímavosti | Bezpečnost | Život řidiče | Názory

Telefonování za volantem způsobuje nehody! Nebo je to jinak?

Protože ministr dopravy je nepochybně velmi zaneprázdněný člověk (naprosto bez ironie), samozřejmě nečekáme odpovědi obratem, požádali jsme o jejich zaslání do konce pracovního týdne. A pochopíme, bude-li to trvat o něco déle. Ale ne o mnoho. Příliš dlouhá prodleva by v nás mohla vzbudit podezření, že pan ministr žádná data k ruce neměl a sháněl si je až dodatečně, aby ospravedlnil svoje unáhlené nápady.

S reakcí pana ministra vás samozřejmě seznámíme co nejdříve po jejím obdržení. Sledujte AutoRevue.cz. 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2002
Stav: 116 802 km
Cena: 65 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků