Nezávislé topení - pohodlí k nezaplacení

Nastupovat v mrazivém počasí do studeného interiéru není nic příjemného. Nejen zimomřiví motoristé proto často využívají nezávislé topení.

Vzhledem k výraznému snižování spotřeby paliva spalovacích motorů a zavádění alternativních pohonů budou hrát nezávislá a přídavná topení stále větší roli. Tato topení mohou být teplovzdušná nebo teplovodní, přičemž zdrojem energie mohou být různá paliva, vodík nebo elektrický akumulátor.

Nezávislá topení lze pořídit jako dodatečně montované příslušenství, ale některé automobilky nabízejí pro vybrané typy nezávislé topení také jako výbavu na přání přímo z výroby.

Přínos pro pohodlí, bezpečnost i životní prostředí

Výhody nezávislého topení se neomezují pouze na aspekt komfortu. Důležitým přínosem je rovněž úspora času (není nutné se zdržovat odstraňováním sněhu a námrazy z oken), zvýšená úroveň bezpečnosti (ničím nerušený výhled z vozu, tepelný komfort při řízení) a v případech, kdy je nezávislé topení napojeno na chladicí okruh motoru, také menší opotřebení motoru a zatížení životního prostředí díky menšímu tření a nižším emisím po studeném startu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nezávislé topení zbaví okna námrazy a sněhu do půl hodiny.

V obou případech běželo nezávislé topení po dobu 30 minut před spuštěním motoru a posléze vůz absolvoval 20 minut na válcové zkušebně v normovaném režimu EU. Předehřátý motor Fordu měl o 5 % nižší emise HC + NOx a o 30 % nižší emise CO než motor studený. V případě Golfu byly emise uvedených škodlivin nižší dokonce o 22 %, resp. o 45 %.

Spotřebu paliva nezávislého topení (cca 0,2 litru na jeden topný cyklus) navíc téměř zcela kompenzuje nižší spotřeba předehřátého spalovacího motoru v první fázi po jeho spuštění.

Řešení i pro elektromobily

Speciálně pro elektromobily bylo vyvinuto topení Webasto Thermo Top Evolt, které může být provozováno na bioetanol s účinností 85 % a plynule regulovatelným topným výkonem od 1,5 do 4,6 kW. Průměrná spotřeba při trvalém provozu je 0,4 litru bioetanolu za hodinu. Spotřeba elektrické energie na topení je díky tomu zcela zanedbatelná, takže dojezd vozu je plně zachován i v zimním období. Výhodou je i velmi kompaktní konstrukce a nízká hmotnost 2,1 kg.

Klepněte pro větší obrázek
Topení Webasto Thermo Top Evolt je koncipováno speciálně pro elektromobily.

Automatické zapnutí nezávislého topení je možné realizovat prostřednictvím časového spínače, dálkového ovládání s dosahem až 1000 metrů nebo mobilního telefonu. Moderní nezávislá topení umí ovšem interiér nejen vytopit, ale také vyvětrat, což motoristé ocení v horkých letních dnech.

Klepněte pro větší obrázek
Automatické zapnutí nezávislého topení je možné realizovat prostřednictvím časového spínače, dálkového ovládání nebo chytrého telefonu.
Klepněte pro větší obrázek
Hmotnost topení Webasto Thermo Top Evolt je pouhých 2,1 kg.
Klepněte pro větší obrázek
Topení Webasto Thermo Top Evolt dosahuje na benzin výkonu až 5 kW.
Klepněte pro větší obrázek
Moderní teplovzdušná nezávislá topení, jako je například Eberspächer Airtronic B/D 3 plus pro vozy Volkswagen T5, umožňují precizní regulaci topného výkonu, v případě zmíněného typu v rozmezí od 0,9 do 3 kW, čímž se zamezuje potřebě opakovaného zapínání a vypínání.

 
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 41 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků