New York 2016 živě: Nový Nissan GT-R pouští zvuk motoru z reproduktorů

Godzilla dostala v rámci rozsáhlejšího faceliftu modernější interiér a zase trochu silnější motor.

Nissan GT-R se nástupce nedočká jen tak. Automobilka právě na autosalonu v New Yorku představila větší facelift, který má pomoci udržet GT-R na trhu ještě několik let. Základní model rychlého Nissanu je teď tedy spíše GT než syrový sporťák. Ostatně, luxusně pojatý interiér toho vypovídá docela dost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R má nyní v základní konfiguraci výkon 570 koní. V roce 2008 měl výkon „jen“ 480 koní. Motor V6 3.8 bi-turbo mu samozřejmě zůstal. Nabízí komfortnější a hodnotněji vybavený interiér, ovšem automobilka slibuje i lepší jízdní vlastnosti

Určitě už jste si na fotografiích všimli nové přední části a kapoty. Design prošel modifikacemi v aerodynamickém tunelu a díky úpravám se nejen snížil odpor, ale auto má být stabilnější. Také má mít vyšší přítlak a efektivnější chlazení motoru.

Design | Hybridy | Sportovní auta | Nissan

Nový Nissan GT-R je zase blíže realitě díky konceptu Vision Gran Turismo

V interiéru stojí za pozornost bohaté čalounění kůží, nový volant a také nový palubní systém, který se ovládá hlasem a dotykovým displejem. Celkový počet tlačítek v interiéru se snížil z 27 na 11 a Nissan u faceliftovaného GT-R slibuje lepší ergonomii a vyšší komfort. Zajímavostí je i nový audio systém, který z reproduktorů pouští do kabiny zvuk motoru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změnila se přední část za účelem lepší aerodynamiky a zlepšeného chlazení motoru. Modernizována byla i dvouspojková převodovka. V běžném režimu má být GT-R především komfortní GT

Nešlo by to ale ani bez úprav pohonné jednotky. Vpředu pořád najdete dvěma turby přeplňovaný šestiválec 3,8 l. Výkon motoru nyní v základním nastavení dosahuje na 419 kW (570 k) v 6800 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 637 Nm. Přepracována byla šestistupňová dvouspojková převodovka, která má mít v běžném režimu plynulejší a komfortnější řazení a má vydávat méně hluku.

Čísla zrychlení ani maximální rychlosti Nissan ještě nezveřejnil. Pochlubil se ale tím, že modernizované GT-R má úplně nový podvozek. Nová jsou i 20" kovaná kola. Prodej nového Nissanu GT-R bude zahájen v létě 2016 nejprve v USA a na domácím trhu v Japonsku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Micra 1.461
Rok výroby: 2005
Stav: 131 015 km
Cena: 40 000 Kč
Nissan Qashqai 1.995
Rok výroby: 2008
Stav: 68 719 km
Cena: 195 000 Kč
Nissan Micra 1.386
Rok výroby: 2006
Stav: 102 563 km
Cena: 75 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 57 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků