New York 2016 živě: Nový Nissan GT-R pouští zvuk motoru z reproduktorů

Godzilla dostala v rámci rozsáhlejšího faceliftu modernější interiér a zase trochu silnější motor.

Nissan GT-R se nástupce nedočká jen tak. Automobilka právě na autosalonu v New Yorku představila větší facelift, který má pomoci udržet GT-R na trhu ještě několik let. Základní model rychlého Nissanu je teď tedy spíše GT než syrový sporťák. Ostatně, luxusně pojatý interiér toho vypovídá docela dost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R má nyní v základní konfiguraci výkon 570 koní. V roce 2008 měl výkon „jen“ 480 koní. Motor V6 3.8 bi-turbo mu samozřejmě zůstal. Nabízí komfortnější a hodnotněji vybavený interiér, ovšem automobilka slibuje i lepší jízdní vlastnosti

Určitě už jste si na fotografiích všimli nové přední části a kapoty. Design prošel modifikacemi v aerodynamickém tunelu a díky úpravám se nejen snížil odpor, ale auto má být stabilnější. Také má mít vyšší přítlak a efektivnější chlazení motoru.

Design | Sportovní auta | Nissan | Hybridy

Nový Nissan GT-R je zase blíže realitě díky konceptu Vision Gran Turismo

V interiéru stojí za pozornost bohaté čalounění kůží, nový volant a také nový palubní systém, který se ovládá hlasem a dotykovým displejem. Celkový počet tlačítek v interiéru se snížil z 27 na 11 a Nissan u faceliftovaného GT-R slibuje lepší ergonomii a vyšší komfort. Zajímavostí je i nový audio systém, který z reproduktorů pouští do kabiny zvuk motoru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změnila se přední část za účelem lepší aerodynamiky a zlepšeného chlazení motoru. Modernizována byla i dvouspojková převodovka. V běžném režimu má být GT-R především komfortní GT

Nešlo by to ale ani bez úprav pohonné jednotky. Vpředu pořád najdete dvěma turby přeplňovaný šestiválec 3,8 l. Výkon motoru nyní v základním nastavení dosahuje na 419 kW (570 k) v 6800 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 637 Nm. Přepracována byla šestistupňová dvouspojková převodovka, která má mít v běžném režimu plynulejší a komfortnější řazení a má vydávat méně hluku.

Čísla zrychlení ani maximální rychlosti Nissan ještě nezveřejnil. Pochlubil se ale tím, že modernizované GT-R má úplně nový podvozek. Nová jsou i 20" kovaná kola. Prodej nového Nissanu GT-R bude zahájen v létě 2016 nejprve v USA a na domácím trhu v Japonsku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Micra 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 73 354 km
Cena: 98 000 Kč
Nissan X-Trail 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 122 756 km
Cena: 163 000 Kč
Nissan Micra 1.386
Rok výroby: 2006
Stav: 102 563 km
Cena: 75 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 20 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků