New York 2016 živě: Honda NSX se ukázala v závodním provedení GT3

Honda začne brzy vyrábět silniční verzi nového hybridního supersportu NSX. Na autosalonu v New Yorku se ukázala ale už i závodní verze, která tuto sezónu zamíří na závodní dráhy především v Severní Americe. Ostrý start v celém šampionátu čeká NSX GT3 v roce 2017. Podle pravidel vychází speciál z produkčního auta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Závodní Honda NSX GT3 nemá hybridní pohon ani devítistupňový automat. Je to klasická zadokolka bez akumulátorů a se sekvenčním šestikvaltem. Motor 3.5 V6 bi-turbo zůstal

Samozřejmě se ale od sériové Hondy NSX liší a to především uspořádáním pohonu a výbavou. Nemáte tu žádné luxusní prvky (kontrola trakce, ABS a dokonce klimatizace ale nechybí), místo toho má Honda NSX GT3 bezpečnostní rám a masivní aerodynamický bodykit.

Zajímavosti | Sportovní auta | Ceny | Hybridy | Honda

Hybridní supersport Honda NSX vás bude stát asi 5,5 milionu korun

Zatímco sériové auto pohání hybridní soustava s elektromotory a automatickou devítirychlostní převodovkou, závodní provedení Hondy NSX sice využívá ze série odvozený motor 3.5 V6 bi-turbo, ale pohání jen zadní kola a nevyužívá elektrickou asistenci. Není to tedy hybrid.

Zmizel i automat, místo něj je tu klasická sekvenční závodní převodovka se šesti rychlostmi. Zajímavé je, že automobilka zvažuje ostřejší silniční model Type-R, který by měl mít prakticky totožný systém pohonu bez hybridní soustavy.

Nyní bude NSX GT3 procházet ostrými testy a zhruba v polovině roku by měla dostat homologaci FIA.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 195 000 Kč
Honda CR-V 1.997
Rok výroby: 2010
Stav: 83 304 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 95 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků