New York 2016 živě: C 63 Cabrio má prý nejsilnější motor ve své třídě

Čtyřlitrový osmiválec z Mercedesu AMG-GT dává litrový výkon až 127,5 koně. To je opravdu pěkná hodnota.

Zatímco na evropské půdě v Ženevě se představila pouze šestiválcová verze Mercedes-AMG C43 Cabriolet, na autosalonu v New Yorku ukázal Mercedes-Benz hned plnotučnou vrcholnou verzi C 63 AMG Cabrio. Nabídka rychlých modelů otevřeného Mercedesu třídy C je tak nyní kompletní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podle Mercedesu má model C 63 AMG Cabrio nejvýkonnější motor ve své třídě. V základním provedení nabídne 476 koní, v tom silnějším až 510 koní

Jak už je u různých mercedesů 63 AMG obvyklé, budou k dispozici dvě verze. Základní se jmenuje C 63 a pohání ji čtyřlitrový osmiválec se dvěma turby o výkonu 350 kW (476 k) v 5500-6250 ot./min. a točivém momentu 650 Nm v 1750-4500 ot./min. Podle automobilky je to nejvýkonnější auto ve svém segmentu.

Testy | Mercedes-Benz | Kupé | Sportovní auta

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Tato „základní“ verze s pohotovostní hmotností 1910 kg zvládne zrychlit na 100 km/h za 4,2 sekundy a když si připlatíte za posunutí omezovače, bude umět až 280 km/h.

Mercedes bude nabízet i silnější model C 63 S, který ze stejného osmiválce dostane výkon 375 kW (510 k) a točivý moment až 700 Nm. Ten při hmotnosti 1925 kg pokoří 100 km/h o desetinku rychleji, hodnoty maximální rychlosti jsou stejné (250, respektive 280 km/h).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kabriolet má sice látkovou střechu, i tak váží 1910 až 1925 kg. Přesto zrychlí na 100 km/h už za 4,1 s. S posunutým omezovačem pak umí upalovat až 280 km/h

Oba modely mají normovanou spotřebu 8,9 až 9,3 l/100 km. Mercedes v obou případech použil automatickou sedmistupňovou převodovku, ale zatímco silnější provedení používá na zadní nápravě elektronicky řízený diferenciál, základní verze C 63 AMG má klasický mechanický samosvor.

Věci jako bohatou výbavu, adaptivní podvozek a podobně asi nemá cenu zmiňovat. Snad jen, že kabriolet dostal speciálně odladěný výfukový systém s elektronicky ovládanými klapkami, které mění charakter zvuku motoru podle zvoleného jízdního režimu a také podle toho, jestli je střecha nahoře nebo dole.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek