Neslavný konec Maybachu byl ještě uspíšen

Společnost Daimler zatáhla oponu nad superluxusní značkou Maybach ještě dříve, než plánovala. Výroba skončila podle mluvčího společnosti již v červnu, tedy o půl roku dříve oproti původně ohlášenému termínu.

Představitelé Daimleru prohlásili v listopadu 2011, že výrobu Maybachu zastaví v roce 2013, až bude představený nový Mercedes-Benz třídy S. Nyní mluvčí odmítl vysvětlit, proč bylo vše uspíšeno, proč Maybach, který se nikdy nestal rovnocenným konkurentem vozům Rolls-Royce (BMW) a Bentley (Volkswagen), zmizel ze scény tak rychle.

Daimler se rozhodl stvořit Maybach v devadesátých letech minulého století. Bylo to v čase, kdy ztratil možnost dodávat motory značkám Rolls-Royce a Bentley (ty byly v té době sdruženy v jedné společnosti).

Značka byla pojmenována po Wilhelmu Maybachovi, nadaném vynálezci a konstruktérovi motorů. Ten byl v 90. letech 19. století blízkým spolupracovníkem Gottlieba Daimlera,  zakladatele společnosti Daimler. 

Maybach byl s velkou slávou uveden na trh v roce 2002. Jméno nesly dvě limuzíny – model 57 (dlouhý 5735 mm) a model 62 (s délkou 6170 mm).

Společnost Daimler doufala, že bude prodávat 1000 Maybachů ročně, ale nikdy se jí to nepovedlo. Loni bylo v Evropě prodáno podle JATO Dynamics pouhých 46 Maybachů. Ve srovnání s 472 prodanými vozy značky Rolls-Royce a 1774 prodanými vozy značky Bentley, to byl hodně slabý výsledek.

Maybach byl vyráběn v německém závodě Daimleru v Sindelfingenu.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 8 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků