Neomezená rychlost stále nezabíjí. Austrálie proto přidá další úseky

V České republice se ministerstvo dopravy tváří tak, že hlavní příčinou všeho zla na silnici je příliš vysoká rychlost a tak se provádí mnohá opatření, která dovolují, pokud možno automatizovaně a v co největší míře, měřit a rozesílat pokuty. Austrálie je ale důkazem skutečnosti, že efektnější je opačný přístup. 

Zajímavosti | Život řidiče | Bezpečnost | Statistiky | Názory

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Možná si vzpomenete na článek z minulého roku, kdy jsme vás informovali o prodloužení úseku s neomezenou rychlostí na australské dálnici Stuart Highway. Tento krok nastal poté, co tamní úřady zrušily v roce 2014 omezení na úseku dlouhém 204 km a na místo očekávaného nárůstu nehod došlo k jejich snížení. Australský příběh má ale aktuální pokračování. 

Zajímavosti | Život řidiče | Názory

V Austrálii prodloužili na Stuart Highway úsek bez rychlostních limitů

Protože se neomezená rychlost osvědčila, Austrálie přidá na stejnou dálnici další úsek s neomezenou rychlostí. Konkrétně přibude navíc 60 km a část této dálnice, kde nebude žádné rychlostí omezení, tak bude měřit dohromady 336 km. Navíc jsou v plánu ještě další nové úseky. 

Zajímavosti | Život řidiče | Bezpečnost

Britský paradox: Odstranili bílé čáry ze silnic, klesl tím počet nehod i rychlost

Australská dálnice ale nevypadá tak, jako ta naše. Je to v podstatě širší dvouproudá okreska. Od roku 2014, tedy od doby, kdy bylo zrušeno rychlostní omezení, se zde ale stalo pouze jedenáct nehod, přičemž usmrcen nikdo nebyl. Jedno vážné zranění bylo způsobeno kombinací alkoholu a nepoužitím bezpečnostních pásů. Také se ukázalo, že řidiči původní omezení o mnoho nepřekračují. Plných 85 % řidičů jedoucích na neomezeném úseku nepřekročí 140 km/h. 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků