Neomezená rychlost stále nezabíjí. Austrálie proto přidá další úseky

V České republice se ministerstvo dopravy tváří tak, že hlavní příčinou všeho zla na silnici je příliš vysoká rychlost a tak se provádí mnohá opatření, která dovolují, pokud možno automatizovaně a v co největší míře, měřit a rozesílat pokuty. Austrálie je ale důkazem skutečnosti, že efektnější je opačný přístup. 

Zajímavosti | Bezpečnost | Život řidiče | Statistiky | Názory

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Možná si vzpomenete na článek z minulého roku, kdy jsme vás informovali o prodloužení úseku s neomezenou rychlostí na australské dálnici Stuart Highway. Tento krok nastal poté, co tamní úřady zrušily v roce 2014 omezení na úseku dlouhém 204 km a na místo očekávaného nárůstu nehod došlo k jejich snížení. Australský příběh má ale aktuální pokračování. 

Zajímavosti | Život řidiče | Názory

V Austrálii prodloužili na Stuart Highway úsek bez rychlostních limitů

Protože se neomezená rychlost osvědčila, Austrálie přidá na stejnou dálnici další úsek s neomezenou rychlostí. Konkrétně přibude navíc 60 km a část této dálnice, kde nebude žádné rychlostí omezení, tak bude měřit dohromady 336 km. Navíc jsou v plánu ještě další nové úseky. 

Zajímavosti | Bezpečnost | Život řidiče

Britský paradox: Odstranili bílé čáry ze silnic, klesl tím počet nehod i rychlost

Australská dálnice ale nevypadá tak, jako ta naše. Je to v podstatě širší dvouproudá okreska. Od roku 2014, tedy od doby, kdy bylo zrušeno rychlostní omezení, se zde ale stalo pouze jedenáct nehod, přičemž usmrcen nikdo nebyl. Jedno vážné zranění bylo způsobeno kombinací alkoholu a nepoužitím bezpečnostních pásů. Také se ukázalo, že řidiči původní omezení o mnoho nepřekračují. Plných 85 % řidičů jedoucích na neomezeném úseku nepřekročí 140 km/h. 

Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2002
Stav: 116 802 km
Cena: 65 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků