Němečtí řemeslníci se bojí o přežití. Kvůli emisním limitům

Německá města dále zpřísňují emisní limity pro aut do svých center. Němečtí řemeslníci, kteří často vlastní starší vozy se kvůli tomu obávají vysokých nákladů, které by je mohly přivést až na pokraj zániku.

Německá Mohuč a sousední Wiesbaden budou od 1. února 2013 požadovat pro vjezd do souměstí zelenou plaketu, označující, že dané auto splňuje přísné emisní normy. Stejné nejpřísnější limity v Německu požaduje už 54 měst.

Podle serveru Autobild.de se 37 procent řemeslníků obává, že podobná opatření představují existenční ohrožení pro jejich podnikání. Ti z měst na pomezí spolkových zemí Hesensko a Porýní-Falc chystají protesty.

Situaci německých drobných podnikatelů navíc zhoršuje to, že většina jejich vozů má naftové motory, podle Centrálního svazu německých řemesel to je 92 procent. Pro naftové motory přitom platí přísnější normy. Zatímco auto poháněné benzínem může zelenou plaketu získat, i pokud plní jen emisní normu Euro 1, diesel musí pro získání stejné známky odpovídat normě Euro 4. Většina aut německých řemeslníků tak dosáhne jen na žlutou či červenou známku.

Jediným řešením pro většinu řemeslníků je zástavba filtru pevných částic, jehož ceny se pohybují okolo osmi tisíc eur. Dvě třetiny firem očekávají, že do úprav svých vozidel budou muset investovat až 30 tisíc eur. 28 procent řemeslníků předpokládá náklady až 50 tisíc eur.

Podle Ulricha ze Svazu podnikatelů v dopravě Dolního Saska se podobný problém týká například i školních autobusů. Rozšířené minibusy Ford Tranzit z roku 2006 navíc ani upravit nelze, dodává.

Zdroj: E15.cz
 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků