Němečtí řemeslníci se bojí o přežití. Kvůli emisním limitům

Německá města dále zpřísňují emisní limity pro aut do svých center. Němečtí řemeslníci, kteří často vlastní starší vozy se kvůli tomu obávají vysokých nákladů, které by je mohly přivést až na pokraj zániku.

Německá Mohuč a sousední Wiesbaden budou od 1. února 2013 požadovat pro vjezd do souměstí zelenou plaketu, označující, že dané auto splňuje přísné emisní normy. Stejné nejpřísnější limity v Německu požaduje už 54 měst.

Podle serveru Autobild.de se 37 procent řemeslníků obává, že podobná opatření představují existenční ohrožení pro jejich podnikání. Ti z měst na pomezí spolkových zemí Hesensko a Porýní-Falc chystají protesty.

Situaci německých drobných podnikatelů navíc zhoršuje to, že většina jejich vozů má naftové motory, podle Centrálního svazu německých řemesel to je 92 procent. Pro naftové motory přitom platí přísnější normy. Zatímco auto poháněné benzínem může zelenou plaketu získat, i pokud plní jen emisní normu Euro 1, diesel musí pro získání stejné známky odpovídat normě Euro 4. Většina aut německých řemeslníků tak dosáhne jen na žlutou či červenou známku.

Jediným řešením pro většinu řemeslníků je zástavba filtru pevných částic, jehož ceny se pohybují okolo osmi tisíc eur. Dvě třetiny firem očekávají, že do úprav svých vozidel budou muset investovat až 30 tisíc eur. 28 procent řemeslníků předpokládá náklady až 50 tisíc eur.

Podle Ulricha ze Svazu podnikatelů v dopravě Dolního Saska se podobný problém týká například i školních autobusů. Rozšířené minibusy Ford Tranzit z roku 2006 navíc ani upravit nelze, dodává.

Zdroj: E15.cz
 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků