Němečtí absolventi chtějí pracovat v automobilkách a 5x víc peněz než čeští

Audi, BMW a Volkswagen jsou podle průzkumu mezi německými studenty nejlepší zaměstnavatelé. Mezi automobilky se podařilo vklínit pouze firmě Adidas. Popularita bank a poradenských firem u studentů, kteří uvažují o budoucím zaměstnavateli, klesá. Podobná je i situace mezi českými studenty. I zde loni vzrostl zájem o Škodu Auto.

Audi si první pozici ve volbě zaměstnavatele mezi německými absolventy drží již dlouho, ale pomalu ztrácí popularitu. Vítězi v boji o příští generace studentů mají být hlavně BMW a Volkswagen.

Naopak práce v Deutsche Bank láká jen necelá čtyři procenta německých absolventů. Do první desítky se nedostala žádná z německých bank. Mezi automobilky pronikl pouze Adidas, Lufthansa, Google, Bosch či Siemens.

Podobná situace byla v loňském roce i v České republice. Mezi absolventy rostl zájem o práci pro Škodu Auto, která patří do koncernu Volkswagen. Dále měli studenti zájem o práci u koncernu ČEZ. Stejně jako u německých absolventů i v Česku mírně klesl zájem o práci v bance.

České a německé studenty od sebe dělí zejména poptávaný nástupní plat. Zatímco v Česku absolvent pomýšlí na 22 tisíc korun, v Německu si některý vysokoškolák může říct o čtyř až pětinásobek.

Očekávaný nástupní plat mezi německými studenty a studentkami je v přepoštu v rozpětí 84 až 97 tisíc korun.

Zdroj: E15.cz
 

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků