Německý soud zakázal prodej čínského padělku BMW

Soud v Bavorsku zakázal mnichovskému dovozci čínských automobilů Shunghuan další prodej modelu CEO v Německu. Je totiž nápadně podobný vozu BMW X5. CEO bylo mimo jiné vystaveno na letošním autosalonu v Pekingu, o němž jsme vás informovali v našem starším článku. Nese typické tvary BMW X5 a jedná se o produkt továrny Shuanghuan Auto. Oproti německému originálu pod kapotou ukrývá dýchavičný komůrkový diesel s výkonem okolo 100 koní. Německý importér dostal soudem uloženo zlikvidovat své zásoby, ačkoli tuto likvidaci blíže nespecifikoval. Z rozhodnutí také nevyplývá, zda vozy mohou být odeslány zpět do Číny, nebo je třeba je zničit. Tak či onak, pokud by ve své činnosti pokračoval dále, mohl by za každý další prodaný vůz dostat pokutu až 250 000 Euro.

Představitelé dovozní společnosti China Automobile však s rozsudkem nesouhlasí a hodlají se proti němu odvolat. Tato firma přiváží vozy CEO teprve měsíc a zásobuje jimi celkem 300 autosalonů v Německu a po Evropě. Automobilka BMW společnost zažalovala s podezřením, že jí nabízená auta se až příliš podobají jejich modelu X5. Mluvčí BMW Andreas Lampka uvedl, že vůz CEO poškozuje práva na ochranu designu a značky, a zároveň oznámil, že žaloby podává ve všech zemích, kde se prodávají modely X5 a CEO. Cena čínského pokusu o SUV tvoří zhruba poloviční sumu, než za kterou se vám do garáže dostane BMW X5.

Klepněte pro větší obrázek
Shunghuan CEO má v Německu utrum
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků