Německý soud zakázal prodej čínského padělku BMW

Soud v Bavorsku zakázal mnichovskému dovozci čínských automobilů Shunghuan další prodej modelu CEO v Německu. Je totiž nápadně podobný vozu BMW X5. CEO bylo mimo jiné vystaveno na letošním autosalonu v Pekingu, o němž jsme vás informovali v našem starším článku. Nese typické tvary BMW X5 a jedná se o produkt továrny Shuanghuan Auto. Oproti německému originálu pod kapotou ukrývá dýchavičný komůrkový diesel s výkonem okolo 100 koní. Německý importér dostal soudem uloženo zlikvidovat své zásoby, ačkoli tuto likvidaci blíže nespecifikoval. Z rozhodnutí také nevyplývá, zda vozy mohou být odeslány zpět do Číny, nebo je třeba je zničit. Tak či onak, pokud by ve své činnosti pokračoval dále, mohl by za každý další prodaný vůz dostat pokutu až 250 000 Euro.

Představitelé dovozní společnosti China Automobile však s rozsudkem nesouhlasí a hodlají se proti němu odvolat. Tato firma přiváží vozy CEO teprve měsíc a zásobuje jimi celkem 300 autosalonů v Německu a po Evropě. Automobilka BMW společnost zažalovala s podezřením, že jí nabízená auta se až příliš podobají jejich modelu X5. Mluvčí BMW Andreas Lampka uvedl, že vůz CEO poškozuje práva na ochranu designu a značky, a zároveň oznámil, že žaloby podává ve všech zemích, kde se prodávají modely X5 a CEO. Cena čínského pokusu o SUV tvoří zhruba poloviční sumu, než za kterou se vám do garáže dostane BMW X5.

Klepněte pro větší obrázek
Shunghuan CEO má v Německu utrum
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků