Německý soud nařídil vykoupení Škody Yeti s problematickým TDI

Soud v německém Hildesheimu nařídil koncernu Volkswagen, aby od zákazníka vykoupil vůz s motorem TDI, v němž byl zabudován software pro manipulaci při emisních testech.

Plnou cenu 26 499 eur za vůz Škoda Yeti prodaný zákazníkovi v roce 2013 má podle rozhodnutí soudu v německém Hildesheimu zaplatit německý koncern Volkswagen.

Jeho SUV totiž pohání motor 2,0 TDI EA 189 v provedení pro emisní normu Euro 5. Ten umožňuje zakrývání skutečných hodnot emisí při homologačních testech.

Technika | Dieselgate

Státy EU věděly o Dieselgate ještě před odhalením skandálu v USA

Soud rozhodnutí odůvodnil tím, že automobilka při emisních testech podváděla úmyslně a zákazník tím byl poškozen. Soudci podle německých médií kauzu dokonce připodobnili aféře s koňským masem v italských lasagních.

Mluvčí automobilky v reakci na rozsudek uvedl, že Volkswagen se určitě odvolá a věří ve zrušení tohoto verdiktu. Jiné soudní pře, které již proběhly, podle něho dopadly ve prospěch koncernu.

Kauza Dieselgate běží již od září roku 2015. Volkswagen v reakci na zjištění amerických úřadů musel přiznat, že do zhruba 11 milionů aut s motory TDI nainstaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí.

Zatímco v USA dotčení zákazníci obdrží odškodnění a koncern zaplatí miliardovou pokutu, v Evropě se zatím zákazníkům žádná kompenzace nenabízela.

Život řidiče | Škoda | Dieselgate

Ověřte si, zda se vaší Škodovky týká kauza Dieselgate

Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 141 717 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2003
Stav: 188 745 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 172 154 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků