Německý soud nařídil vykoupení Škody Yeti s problematickým TDI

Soud v německém Hildesheimu nařídil koncernu Volkswagen, aby od zákazníka vykoupil vůz s motorem TDI, v němž byl zabudován software pro manipulaci při emisních testech.

Plnou cenu 26 499 eur za vůz Škoda Yeti prodaný zákazníkovi v roce 2013 má podle rozhodnutí soudu v německém Hildesheimu zaplatit německý koncern Volkswagen.

Jeho SUV totiž pohání motor 2,0 TDI EA 189 v provedení pro emisní normu Euro 5. Ten umožňuje zakrývání skutečných hodnot emisí při homologačních testech.

Technika | Dieselgate

Státy EU věděly o Dieselgate ještě před odhalením skandálu v USA

Soud rozhodnutí odůvodnil tím, že automobilka při emisních testech podváděla úmyslně a zákazník tím byl poškozen. Soudci podle německých médií kauzu dokonce připodobnili aféře s koňským masem v italských lasagních.

Mluvčí automobilky v reakci na rozsudek uvedl, že Volkswagen se určitě odvolá a věří ve zrušení tohoto verdiktu. Jiné soudní pře, které již proběhly, podle něho dopadly ve prospěch koncernu.

Kauza Dieselgate běží již od září roku 2015. Volkswagen v reakci na zjištění amerických úřadů musel přiznat, že do zhruba 11 milionů aut s motory TDI nainstaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí.

Zatímco v USA dotčení zákazníci obdrží odškodnění a koncern zaplatí miliardovou pokutu, v Evropě se zatím zákazníkům žádná kompenzace nenabízela.

Život řidiče | Škoda | Dieselgate

Ověřte si, zda se vaší Škodovky týká kauza Dieselgate

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 35 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků