Německý parlament schválil poplatky na dálnicích

Je to definitivní, německý parlament koncem minulého týdne schválil zavedení dálničních poplatků. Teď už pouze chybí podpis prezidenta a systém výběru mýta na dosud nezpoplatněných německých dálnicích může být odstartován. Vybrané peníze mají být investovány do dalšího rozvoje dopravní infrastruktury.

Život řidiče | Ceny | Cestování

Schváleno! Za dálnice se bude od roku 2016 platit i v Německu

Novinka by měla přinést do německé státní kasy odhadem 3,9 miliardy eur ročně, přičemž 3,2 miliardy mají mít na svědomí automobily registrované v Německu, zbylých 700 milionů euro by mělo přijít od zahraničních řidičů. Náklady na zavedení systému činí zhruba 200 milionů eur.

Život řidiče | Byznys | Škoda Fabia

České dálnice: nekonečná příprava a nové Fabie coby součást stavby

Pokud pojedete do Německa, budete si moci vybrat mezi desetidenní, dvouměsíční nebo roční známkou. Konkrétní cena známky bude ale záležet na tom, jakou třídu normy Euro daný automobil plní. Euro 6 zaplatí za roční známku 39 eur, dvouměsíční 16 eur a desetidenní pět eur, naopak auta plnící Euro 3 a horší mají roční provoz za 130, dvouměsíční za 30 a desetidenní za 15 euro. Poplatky se začnou vybírat od prvního ledna příštího roku. 

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků