Německo: Žádné benzinové a vznětové motory po roce 2030!

Klasické spalovací motory možná budou mít kratší život, než se čekalo. Alespoň v Německu. Bundesrat, neboli Spolková rada, totiž vyjádřila, že je vůlí spolkových zemí, aby od roku 2030 již nebylo možné přihlašovat nová auta s těmito motory.

Spolková rada, která zastupuje všechny německé státy a plní funkci Horní komory parlamentu, se rozhodla jít alternativní mobilitě nesmlouvavě naproti. Zpráva Bundesratu uvádí, že s rozhodnutím souhlasí jak země, kde vládne sociální demokracie (SPD), tak i země spravované CDU/CSU, což jsou křesťanští demokraté pod vedením Angely Merkelové.

Rozhodnutí by mohlo mít dopad na celou Evropskou unii. Text má charakter výzvy Evropské komisi, aby zhodnotila současnou praxi vybírání daní a poplatků jednotlivých členských států s tím, že od roku 2030 by mělo být dovoleno přihlašovat pouze bezemisní osobní automobily.

Technika | Volkswagen | Dieselgate

Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

Zelení takové usnesení vítají, ovšem zároveň se podivují, neboť podle nich takový požadavek plyne již z Pařížské klimatické dohody, kterou Německo ratifikovalo. Podle Zelených je správné, že tato věc byla výslovně schválena i politickými stranami, ačkoliv je to překvapivé, protože když Zelení požadovali plnění cílů Pařížské dohody krátce po její ratifikaci, byli zástupci SPD i CDU/CSU rozezleni.

Pro splnění Pařížské dohody je třeba, aby Německo do roku 2050 snížilo své emise CO2 o 95 %, přičemž jedním z opatření, které má k tomuto cíli vést, je propagace elektromobility. To se  však v Německu dosud setkává s omezeným úspěchem, ani dotace na nákup elektromobilů nepřinesly žádaný efekt.

Volkswagen | Byznys | Dieselgate | Palivo | Sedany

Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Nesmyslné zasahování do automobilového trhu by tedy mělo v Evropě nabrat ještě vyšších obrátek. Dokážete si představit, že za necelých 14 let budou na trhu jen vozy s alternativním pohonem? Rozhodnutí se zdá být ještě podivnější, uvážíme-li ropnou lobby a také zájmy evropských automobilek, které stále ve velké míře investují do vývoje spalovacích motorů. Zákaz provozu aut na benzin či naftu se však neplánuje, i po roce 2030 si budeme moci užívat klasických motorů. Jen v autosalonech už na ně nejspíš nenarazíme.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků