Německo: Žádné benzinové a vznětové motory po roce 2030!

Klasické spalovací motory možná budou mít kratší život, než se čekalo. Alespoň v Německu. Bundesrat, neboli Spolková rada, totiž vyjádřila, že je vůlí spolkových zemí, aby od roku 2030 již nebylo možné přihlašovat nová auta s těmito motory.

Spolková rada, která zastupuje všechny německé státy a plní funkci Horní komory parlamentu, se rozhodla jít alternativní mobilitě nesmlouvavě naproti. Zpráva Bundesratu uvádí, že s rozhodnutím souhlasí jak země, kde vládne sociální demokracie (SPD), tak i země spravované CDU/CSU, což jsou křesťanští demokraté pod vedením Angely Merkelové.

Rozhodnutí by mohlo mít dopad na celou Evropskou unii. Text má charakter výzvy Evropské komisi, aby zhodnotila současnou praxi vybírání daní a poplatků jednotlivých členských států s tím, že od roku 2030 by mělo být dovoleno přihlašovat pouze bezemisní osobní automobily.

Technika | Volkswagen | Dieselgate

Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

Zelení takové usnesení vítají, ovšem zároveň se podivují, neboť podle nich takový požadavek plyne již z Pařížské klimatické dohody, kterou Německo ratifikovalo. Podle Zelených je správné, že tato věc byla výslovně schválena i politickými stranami, ačkoliv je to překvapivé, protože když Zelení požadovali plnění cílů Pařížské dohody krátce po její ratifikaci, byli zástupci SPD i CDU/CSU rozezleni.

Pro splnění Pařížské dohody je třeba, aby Německo do roku 2050 snížilo své emise CO2 o 95 %, přičemž jedním z opatření, které má k tomuto cíli vést, je propagace elektromobility. To se  však v Německu dosud setkává s omezeným úspěchem, ani dotace na nákup elektromobilů nepřinesly žádaný efekt.

Volkswagen | Byznys | Dieselgate | Sedany | Palivo

Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Nesmyslné zasahování do automobilového trhu by tedy mělo v Evropě nabrat ještě vyšších obrátek. Dokážete si představit, že za necelých 14 let budou na trhu jen vozy s alternativním pohonem? Rozhodnutí se zdá být ještě podivnější, uvážíme-li ropnou lobby a také zájmy evropských automobilek, které stále ve velké míře investují do vývoje spalovacích motorů. Zákaz provozu aut na benzin či naftu se však neplánuje, i po roce 2030 si budeme moci užívat klasických motorů. Jen v autosalonech už na ně nejspíš nenarazíme.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků