Německo testuje v reakci na Dieselgate i auta ostatních výrobců

Spolkový ministr dopravy řekl, že jeho úřad si posvítí na emise i u dalších značek, než jsou ty z koncernu Volkswagen. Konkrétnější výčet ale neuvedl.

V návaznosti na skandál skupiny Volkswagen s nedovolenými manipulacemi při homologačním měření emisí Německo ověří, jak jsou na tom auta jiných výrobců. V sobotním rozhovoru pro list Bild to řekl spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt. 

„V současné době provádíme přísné zkoušky dieselových automobilů od ostatních výrobců včetně těch zahraničních,“ prohlásil. 

Bude zajímavé sledovat, k jakým závěrům Němci dospějí. Jedna věc je rozdíl mezi emisemi v homologačním testu a v reálném provozu, druhá obcházení předepsané zkušební procedury. V reálném provozu vykazují vyšší než udávané emise auta nejrůznějších značek. Psali jsme o tom kromě jiného v následujících článcích:

Technika | Dieselgate | Názory

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Život řidiče | Dieselgate | Palivo | Krimi | Opel

Podvádí při emisích také Opel? Zafiře naměřili 17x vyšší emise

Život řidiče | Dieselgate | Mercedes-Benz | Honda | Mazda | Mitsubishi

Guardian: Vyšší emise mají i Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi

Volkswagen se ale měl provinit tím, že řídicí jednotky motorů TDI detekovaly probíhající emisní zkoušku, což metodika EHK 83 zakazuje – stejně jako předpisy v USA, kde skandál kolem emisí původně propukl

V reakci na Dieselgate chce Evropská unie urychlit zavedení nové měřicí metodiky, která by měla věrněji odrážet realitu. Už od roku 2017 by se tak emise měly měřit nejen na válcové zkušebně, ale i v reálném provozu:

Technika | Dieselgate

Schváleno: Emise nových modelů se budou od roku 2017 měřit v provozu

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.8
Rok výroby: 2002
Stav: 176 845 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků