Německo diskutuje: Omezit rychlost ve městech na 30 km/h?

28 komentářů

st
22. června • 15:02

Pane bože kde ti lidi na takové hovadiny chodí. Pokud někdo chce snížit spotřebu ve městě a s tím spojené emise, tak až se zavede 60 s tím, že by se tolerovala +10. Spousta vozů by mohla lechtat plyn na tachometrových 70-80 a spotřeba by hezky klesla. Nemluvě o tom, že celkově by se zrychlila doprava.
Chápu, že pokud by se něco takového zavedlo, tak by to znamenalo jedno jediné: bezpracný přísun peněz pro stát prostřednictvím výběru pokut za rychlou jízdu.
Co se týče hluku, tak dnešní vozidla jsou hodně tichá, navíc skoro každý má plastová okna, která hluk účinně eliminují.
Ohledně bezpečnosti, samozřejmě čím nižší rychlost, tím jsou následky nehod menší, na druhé straně 50 se zaváděla kvůli střetům z chodci. Jelikož jsou skoro všude chodníky, přechody, je takovýchto srážek opravdu minimum. Proto bych se té 60 opravdu nebál.

pepazdepa
25. června • 15:17

Bohužel většina příspěvků má blízko k těm, kterým vadí stromy podle silnic.

Caledon
21. června • 22:25

Autor toho nápadu by měl být utracen pro neschopnost. Nepochybně dostal i prémie za výzkumnou činnost :-D Já bych mu zabavil občanku!

elukok
21. června • 0:35

Zajímalo by mě, kde přišli na to že by se snížilo množství vypouštěnýho oxidu uhličitýho, snížila nehodovost a zvýšila pozornost řidičů.
Ideální rychlost vzheldem ke spotřebě je u mýho staršího auta kolem 80 km/h. Podobně to je asi u všech, ve 30 km/h bude spotřeba minmálně o 50% vejš.
Nehodovost se podle mě stejně nesníží. Bouračky ve městech stejně nejsou z toho, že by někdo nedobrzdil nebo něco podobnýho, ale z nepozornosti.
A s tou pozorností to taky musí bejt logicky naopak. Kdy asi dáva člověk větší pozor na cestu? Ve 130 na dálnici nebo někde ve 30 km/h bůh ví kde. To dává bacha spíš na to, aby neusnul.
Hodně by mě zajímalo jak má všechny ty jeho argumenty podložený.

ctenar
20. června • 22:08

Občanský návrh do diskuze: Omezení práva volit "hovězímu dobytku"?
....50% daně na phm, mýtné, rychlostní mýtné atp.. politik/zastupitel mě má zastupovat a hájit mé zájmy ne? Koukám, že platí že mlčení znamená schvalování. A proto se ptám: Kdo zastoupí mé zájmy jako řidiče/majitele vozu/občana/plátce daní? 3-[

kostis
20. června • 20:07

Ani jsem to nečetl....jen nadpis a stačí. Hovadin čtu za celej den až moc. Tohle bych už neunesl. Tohle nemůže projít,pač by se každej do měsíce vybodoval.

Ivan
21. června • 0:13

... a o tom to je, 70% pirátov jazdiacich cez limit by prišlo o papiere, čím by sa výrazne preriedila premávka, teda aj znížila hlučnosť a emisie :-D:-D:-D
30km/h kludne nech je , ale ozaj na miestach kde treba , doslova v centrách miest, nie plošne

roman
20. června • 19:19

svět se zbláznil

LL
20. června • 17:14

Snížení emisí a hluku? Nesouhlasím... 30 km/h valím ještě na II. rychlostní stupeň, otáčky kolem 3000... Kdežto 50 km/h se zahřátým motorem už jedu na IV. rychlostní stupeň (pokud je to nějaká větší rovinka a dá se udržovat rychlost delší dobu) a otáčky mám někde na 1500. Tzn. že z hlediska emisí i hluku je lepší povolit takovou rychlost, při které řidiči přeřazují na vyšší rychlostní stupeň. To zas někdo neměl do čeho šťárat :D

Antiautomat
20. června • 15:57

zeleny teror pokracuje. Ved je to uplna hovadina.
Nepoviem dat tych 30 na ulice, kde su pozdlz ciest skoly, skolky, obytne zony, altershajmy apod...treba tu zelenu bandu zavriet do blazninca.

Skyline
20. června • 17:36

Bylo by dobre si uvedomit, ze toto neni zeleny teror, ale socansky teror. Ze ma zrovna zelenou barvu, protoze prumerny hlupec na to slysi vic, nez na rudou neni zas tak podstatne.Navic toto neni nic, co by se melo implementovat, je to klasicke straseni a tzv. "delostrelecka priprava", kdy se nakonec za rok-dva protlaci 40 km/h a hlupci budou vlastne spokojeni, ze je to lepsi, nez tech 30. Cilem neni pochopitelne nic jineho nez znevyhodneni osobnich aut a dalsi okradani ridicu - cim nesmyslnejsi limity, tim vic nakradenych penez.

Fantomas
20. června • 15:42

Já chápu, že politici mají času dost, nikam nespěchají, nic jim neuteče a na ježdění se jim skládají všichni obyvatelé a tak já navrhuju, aby šli občanům příkladem a chodili zásadně a všude pěšky! Podpořili by tím bezpečnost dopravy a snížení emisí ve městech.
Že je to nesmysl? Já vím, ale já si nezačal B-]

LuckeR
20. června • 14:55

Jsem pro to aby jsme auta tlacili... nulove emise, brzdna doba 10cm a "pirati" silnic se poznaji nastartovanym autem :D

Rover623
20. června • 18:07

Brzdná dráha bude určitě krátká když budeš tlačit, ale co když přijde kopec, už vidím jak naskakuji do X5, která se rozjela z kopce. Druhou možností je, že přibude velké množství "řidičů" (hlavně těch vlastnících dodávky a SUV), které přejelo vlastní auto. :-D

Zelí
20. června • 15:11

Každý kdo vlastní auto musí platit oslovskou daň z phm a teď ještě jezdit co nejpomaleji, aby byla spotřeba co největší a oslovský příspěvek do státní pokladnice také větší. Emise co2 nikoho nezajímají, to je jenom takové cukrátko pro masy.

st
22. června • 15:08

Ještě bych dodal, že pro ty hrozné silniční piráty tu budou drakonické pokuty. A kdo nebude mít na zaplacení, tak do šatlavy s ním.... je s podivem co lidé jsou schopni vymyslet pod rouškou dobré věci.

Nick
20. června • 14:29

Tak to se máme nač těšit! :-O Až to zaregistruje naše tupá opičí vládnoucí verbež ,že chtějí v Německu 30km/hod, tak u nás to rovnou sundají na rychlost chůze! :-O :-O:-O

igi
20. června • 13:10

Méně emisí oxidu uhličitého... Zakažte sodovku.

bobo2sk
20. června • 11:38

ked to zachrani aspon jeden ludsky zivot,tak urcite ano !!! :-D:-D:-D:-D:-D:-D

petan
21. června • 19:41

způsobů jak přijít o život je bohužel velká řada. a tak snížení rychlosti na 30 Km/l nepomůže.

Lukyman
20. června • 13:17

Jeden život to zachrání a dva vezme, protože usnou nudou za volantem.:-D:-D

Jura
20. června • 11:32

A nejen cyklisty, pokud by takováhle absurdita prošla, tak jedoucí auta předběhne i průměrný třicátník bez větších problémů.Plus by se samozřejmě zvýšila nehodovost, protože už i ta 50 je v nemálo případech tak pomalá, že řidiče unudí a nedovolí mu se soustředit na jízdu, natož pokud by dali 30 - pak už by se nudil a nedával pozor i jinak konstantně vystrašený čepičkář....

riptof
20. června • 10:48

Zajímalo by mě, proč chtějí tak nesmyslně omezovat cyklisty na 30 km/h.

Ironik
20. června • 10:37

Jestli to nesouvisí s očekávaným prohlubováním krize v EU - že by to byla příprava na návrat od aut zpět k bryčkám, kočárům a povozům? A následovat bude nejspíš zákaz splašení koní. ;-) :-D

ernest
20. června • 10:14

Tie emisie im uz kvapkaju na rozum 3-[ A deti maju byt vychovane, ze nemaju bezat cez cestu ako dementne...

R_3d
20. června • 11:15

Navíc ani ty emise nejsou argument...když pojedu na dvojku, trojku třicet, nebudu mít o nic nižší emise, než na čtyřku padesát

Lukyman
20. června • 13:21

Pozor na slovo emise. Emise znamená i světelné záření, hluk, vibrace apod. Když už chcete mluvit o spotřebě, tak raději používat exhalace. K téma exhalace - spotřeba bude při 30km/h vyšší než při 50km/h, takže v tomto ohledu je to špatné rozhodnutí.

st
22. června • 15:04

Přesně tak. Do měst by byla ideální 60, tak jak tomu bylo dříve. Co se týče spotřeby, tak ideální rychlost je okolo 70 aspoň podle údajů mého PPC. Docela by mě zajímalo jak u kterého auta při které rychlosti je nejnižší spotřeba.

Doporučujeme

Články odjinud