Německo dá dotaci až 4000 eur na nákup elektromobilu

Německá vláda se spolu s domácími automobilkami dohodla na programu podpory elektromobility. V dalších letech vydá Německo dohromady 1,2 miliardy eur (32,4 miliardy korun) formou dotací na nákup vozů na elektřinu a do podpory rozvoje sítě nabíjecích stanic.

Život řidiče | Elektromobily | Byznys | Ceny | Palivo

OPEC se nedohodl na zmrazení těžby. Cena benzínu už moc neporoste

Celé to ale nezaplatí jen daňoví poplatníci ze spotřební daně z pohonných hmot. Automobilky se budou na tomto balíčku podílet z poloviny, zatímco původně nabízely jen čtvrtinu, píší Automotive News. 900 milionů eur bude využito na dotace a úlevy na nákup elektromobilu, 300 milionů podpoří budování dobíjecích stanic mezi lety 2017 až 2020.

Už je známá i samotná výše dotace. Na elektromobil dostanou kupující příspěvek 4000 eur (108 000 korun), na plug-in hybrid pak 3000 eur (81 000 korun). Na rozdíl třeba od Francie, která dá na elektromobil až 10 000 eur, nenutí Německo dotaci na nákup elektrického auta podmínkou recyklace toho starého s dieselovým motorem.

Život řidiče | Elektromobily | Ford | Palivo | Ford Focus

Ford upřednostní lehčí a levnější baterie před dojezdem elektromobilů

V Německu jezdí po silnicích zhruba 30 000 elektromobilů. Nicméně to je ve srovnání se třemi miliony prodaných aut každý rok poměrně velký nepoměr. Otázkou je, jestli zkrátka Němci elektromobily chtějí. Svou povahou se pořád hodí jen do města a blízkého okolí.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 614 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků