Německo chce provádět namátkové testy emisí u aut všech značek

Plán chce předložit ministr dopravy Alexander Dobrindt dolní sněmovně německého parlamentu ve čtvrtek spolu s vizí, jak přimět Němce přesednout na elektrická auta.

Německý ministr dopravy Alexander Dobrindt chce zavést namátkové testy automobilů všech značek, které by měly zjišťovat, zda auta stále plní emisní normy. Plán chce předložit dolní sněmovně německého parlamentu ve čtvrtek spolu s vizí, jak přimět Němce přesednout na elektrická auta.

Kontroly by byly prováděny náhodně a jejich cílem je „obnovit důvěru v automobilový průmysl, kterou poškodil skandál Volkswagenu.“ Podle ministra má jít o jakousi obdobu dopingových testů sportovců.

Zajímavosti | Život řidiče | Dieselgate | Palivo

Emise dieselů mohou v provozu překračovat limit o 110 %, schválila EU

Jednou z možností by mohlo být používání aut z půjčoven, ale ne všechny modely prodávané v Německu jsou v půjčovnách k dispozici. Navíc bude potřeba kvůli těmto testům zřídit nový úřad a stanovit přesnou metodiku, aby bylo měření emisí spravedlivé.

Zatím nepadlo niv o tom, že by mohli být na mimořádné emisní testy povoláváni soukromí majitelé aut. Jen připomeneme, že reálné emise se začaly houfně řešit v září 2015, kdy Volkswagen přiznal, že v USA používal speciální program v řídící jednotce dieselového motoru, aby auto prošlo přísnými emisními normami bez použití drahé selektivní katalytické redukce.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků